Eldar turneringsliste

Diskturer lister og takikker her

Moderators: Unicorn, knightofkob

Kalerith
Juggernaut

Eldar turneringsliste

Post by Kalerith » Mon Nov 11, 2013 4:53 pm

Tjo og hei. Satte meg ned å brainstormet en liste som jeg tenkte kan brukes i turneringer. Jeg hentet inspirasjon fra Stinkbomba og Belge som satt diskuterte turnerinslister fra statene.
Jeg gjorde mine egne små vrier og kom frem til følgende liste. (Sånn ca på poeng skal det væe 1850, men har ikke finregnet på det).

Autarch, Mantle of the Laughing god, Jetbike, Fusion Gun, Scorpio Sword, Phoenix Gem. (Uber Contest enhet.)
3. Jetbikes x 3
5. DA i Wave Serpent w, holo fields, underslung shuriken cannon, twin linked scatter laser. x 2
6. Swooping Hawks x 2
7. Warp Spiders
Wraitknight x 2
2. War Walkers with. two missile launchers with 2 flakk missile launchers each.
Sky Shield Landing Pad.

I rated the list as follows:
AA= 5/10
Anti Horde: 6/10
Objective Control: 8/10
Model count: 4/10 not to many models, but the ones that are on the board is gonna be though to bring down.
The Landing Pad will give the wraithknights a much needed Invul save and will be a good defensive option. Also I can place my objectives close to this and deep strike Spiders to help fight the enemy. the War Walkers will Outflank to not be gunned down before their target arrives.
So on the board i got the wraithknights on the SLP with wraithkannons. I got 2 serpents hiding either behind it or behind area terrain to get a decent cs. The Jetbikes will start in reserve along witht the Swooping Hawks and Spiders.

Dersom noen har tanker om listen så er de velkomne, både bra og negativt.
Cheers
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Rolig
Battle Boar

Post by Rolig » Tue Nov 12, 2013 3:10 pm

Listen virker veldig rotete og jeg sjønner ikke hva du har i den. Så vansklig å gi noen tilbakemelding.
2016 etc 40k TAU player
2015 etc 40k Captain
2014 etc 40k Captain TAU
2013 etc 40k Captain Tyranids
2012 etc 40k Captein Space marines
2011 etc 40k Space marins player

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Tue Nov 12, 2013 5:14 pm

Rolig wrote:Listen virker veldig rotete og jeg sjønner ikke hva du har i den. Så vansklig å gi noen tilbakemelding.
Beklager, glemmer ut at ikke alle er vant med enkle Eldar forkortninger. Blir ganske mye av det på diverse andre forumer så glemte meg ut litt beklager det. Personlig finner jeg det ikke noe uklart, men som sagt så bor jeg inne på forumer der det fort forekommer forkortelser. :)
Kan heller skrive det hele slik at alle forstår: :mrgreen:
HQ
Autarch med gearet som nevnt. (Jetbike, Fusion Gun, Mantle of the Laughing God, Phoenix Gem, Scorpion Sword.)

Troops
3. Jetbikes (plain)
3. Jetbikes (plain)
3. Jetbikes (plain)
5. Dire Avengers (plain) i Wave Serpent With twin linked scatter laser, underslung shuriken cannon og holo Fields.
5. Dire Avengers (plain) i wave serpent med samme utstyr som den ovenfor.

Fast Attack
6. Swooping Hawks (plain)
6. Swooping Hawks (plain)
7. Warp Spiders (plain)

Heavy Support
1. Wraithknight w. two wraithcannons
1. Wraithknight w. two wraithkannons
2. War Walkers w. two missile launchers w. flakk missiles.
Fortification: Sky Shield Landing Pad.

Håper du finner det ryddig nok nå :lol:
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Rolig
Battle Boar

Post by Rolig » Wed Nov 13, 2013 9:09 pm

Solid og fleksibel liste.

lurer på om du trenger 2 Wright knight. Kanskje bytte den ene i flere war wakers?

En wright knight bør være en kule magnet, viss den kun har 2 skudd og hjemmer seg bak en landingpad, hadde jeg ignorert den og skutt på alt annet.
2016 etc 40k TAU player
2015 etc 40k Captain
2014 etc 40k Captain TAU
2013 etc 40k Captain Tyranids
2012 etc 40k Captein Space marines
2011 etc 40k Space marins player

Belge
Trencher

Post by Belge » Thu Nov 14, 2013 8:57 am

War Walkerene ville jeg ikke hatt noen Flakk på, da mister du litt av grunnen til outflank mener jeg. Scatter laser ftw.

Warp Spiderene skal ta flyersa med alle skudda de har, mens War Walkerene syns jeg er best med Scatter Laser.

2 Wraithknights er konge imo, så lenge du kjører de offansive og bruker dem til og legge press på motstanderen samt CC.

Med kun 5 troops kan noen motstandere plukke disse, men viss du IKKE bruker bikesa veldig aktivt så bør det være OK.

Autarch har en plass i lister ja, men jeg tror att Farseer gir deg mer, bare sliter med hvor han skal plasseres
En barnslig mafia :)
www.drittunger.no

Okapi
Fennblade

Post by Okapi » Thu Nov 14, 2013 9:27 am

Litt pedantisk kanskje, og skjønner jo hva som menes, men det tok meg et øyeblikk til å forstå at det ikke var snakk om "første Wraithknight", "tredje Jetbikes" og "sjette Swooping Hawks". Litt uortodoks tegnsetting. :P
If you can't convince them, confuse them.

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Thu Nov 14, 2013 5:46 pm

Belge wrote:War Walkerene ville jeg ikke hatt noen Flakk på, da mister du litt av grunnen til outflank mener jeg. Scatter laser ftw.

Warp Spiderene skal ta flyersa med alle skudda de har, mens War Walkerene syns jeg er best med Scatter Laser.

2 Wraithknights er konge imo, så lenge du kjører de offansive og bruker dem til og legge press på motstanderen samt CC.

Med kun 5 troops kan noen motstandere plukke disse, men viss du IKKE bruker bikesa veldig aktivt så bør det være OK.

Autarch har en plass i lister ja, men jeg tror att Farseer gir deg mer, bare sliter med hvor han skal plasseres
Kaffor miste du grunnen t Outflank? Hvis dei komme inn ite flyerne så får de jo utført jobben sin me å ta de ut?
Utgangspunkt: 4 scatter lasere totalt i squadden = 16 skudd. På flyers er dette 2.66 treff pr. runde. Si da 3 treff for å runde av. PÅ AV 10/10/10 så vil du har 4+ glance 5/Pen. Da skal du ha teoretisk ha en failed en glance og en pen. Ish :)
Med to flakk missiler på hver av war walkerne så har vi 3 treff i snitt. (Blir litt under 3, men dersom man runder av blir det nærmere 3 enn 2). Vi har da like mange treff der mitt oppsett har 1 ekstra styrke. (Matten kan du gjøre selv, men vi ser begge at mitt oppsett da er fordelaktig).
Dersom du kjører Farseer og twin linker enheten så tror jeg dette jevnes ut og muligens bikker i din favør. Men med det oppsettet jeg kjører i denne settingen er 2 flakk pr war Walker optimalt.

Enig ang. wraithknightene, greit å ha landing padden for 4+ invul i første runde dersom det ikke skulle gå i min favør, samt at de kan være greit i diverse stand off scenarioer.
Autarch skal holde bikesa ut av spill i snitt noe lenger så forhåpentligvis kan dette gå greit. Mer ønskelig hadde det vært med Farseer med 6-eren i Diviantion, men det blir for random etter min smak dersom jeg skal trile en 6-er på 3 terninger ;)
I motsetning til deg kjører jeg kun en gruppe med spiders, og de har gode sjanser til å skyte ut en flyer i runden, men listen er ment som et forsvar mot det alle meste altså jeg må være forberedt på Cron Air, (irriterende gjengen med flying bros du fielder for tiden), Tau nastyness, andre daemon armeer osv. Selv om det ikke finnes all verden med forsvar mot Screamerstar er wraithknight gode på det å holde dem opp i nærkamp. Så han kan gjøre den jobben.
Listen spiller på sin fleksibilitet og er ment å ha sterk objectiv kontroll. Kom gjerne med flere innspill :D

Endringer som kan vurderes:
Farseer inn. Økt poeng.
Droppe Flakk til fordel for scatter laser. Mindre poeng.
Flere war walkere i bytte for en wraithknight.

Jeg tror at for å bytte ut flakk så må jeg nesten ha en Farseer med for at det skal lønne seg med tanke på AA. Klart at Scatter laser er overall et bedre multitool, men på i det oppsettet som foreligger akkurat nå er flakk et bedre valg.
Tror at det å bytte ut en wraithknight for en warwalker Squad ikke lønner seg pga. wraithknight er meget god mot de top 5 beste armeene etter min mening.
Top 5 ( Daemons, Necrons, Tau, Eldar, Chaos Marines).
Da de har potensielt Instant Death mot monstereus Creatures samt kan brukes offensivt for å få fokuset bort fra mine egne karer så tror jeg dette vil være fordelaktig for min del å ha to av dem. Marines og necron har jo en tendens til å spille flying Heavy lister så mot dem så kan det være en ting å tenke på. Helt borti natta er det jo på ingen måte. Alle oppsettene skal testes i alle fall :D
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

knightofkob
Stannis Brocker

Post by knightofkob » Tue Feb 18, 2014 9:58 pm

Er FW lovlig der du skal spille? Om ikke ville jeg brukt 2x Hornets med Holofields+ Pulse lasers fremfor war walkers.
Captain ETC 40k 2016 - Necrons
Player ETC 40k 2015 - Necrons

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Mon Mar 10, 2014 8:35 am

knightofkob wrote:Er FW lovlig der du skal spille? Om ikke ville jeg brukt 2x Hornets med Holofields+ Pulse lasers fremfor war walkers.
Det er lovlig, men eier War Walkerne, og ikke Hornets. Har ikke sett nærmere på dem , men skal ta de opp til vurdering.
Her er noen liste oppdateringer. Har grublet på 2 stk lister som jeg vurderer:

Liste 1:

Autarch w. Shard of Anaris, Mantle of the Laughing God, Phoenix Gem, Jetbike, Banshee Mask. 195pts

3. Jetbikes 51pts
3. Jetbikes 51pts
3. Jetbikes 51pts
3. Jetbikes 51pts
5.Rangers 60pts

Crimson Hunter 160pts
Crimson Hunter 160pts
Crimson Hunter 160pts

Wraithknight 240pts
Wraithknight 240pts
Wraithknight w. scatter laser, scattershield+suncannon 300pts

Fortifiaction: Bastion w. Quad Gun 125pts

Styrker: Banker andre fliers. Sterk Objektiv kontroll og steal potensial. Sterk mot MC og FMC- også god mot høye armor på vehicles og også grei kontroll mot f.eks Grey knights pga suncannon.

Svakheter: Lav modell count. Dette er ikke nødvendigvis en svakhet, men sterke spillere kan utnytte dette. Lavt volum med firepower så en arme med høy model count kan gjøre det vanskelig for meg.

Liste 2

Farseer w. Runes of Warding 110pts
Warlock w. singing spear 40pts

20. Guardians w. two bright lances - Transport 1 - 365pts
5. Dire Avengers - Transport 2 - 210pts
5. Dire Avengers - Transport 3 - 220pts
5. Dire Avengers - Transport 4 - 220pts
3. Jetbikes 51pts
3. Jetbikes 51pts

Wraithknight w. two heavy wraithcannons 240pts
Wraithknight w. two heavy wraithcannons 240pts

Fortification: Aegis Defence Line w. Quad Gun 100pts

Transport 1 og 2 er identiske:
- Wave Serpent with twin linked scatter laser, shuriken cannnon, holo field.
Transport 3 og 4 er identiske:
- Wave Serpent with twinlinked scatter laser, shuriken cannon, holo field, ghostwalk matrix.

Styrker: Listen tåler mer i en straight up firefight, den har mye større volum i skytekraft, samt den har en sunn miks av god coversave på relativt høy modellcount, MC og ArmorValue. Har i tillegg noe steal potensial med to enheter bikes. Er mye mer allround enn den forrige listen og vil nok gjøre det bedre mot et flertall av lister.

Svakheter: De er færre her, men den mangler kankje noe mer på AA. Utover Quad Gun finnes det ingenting med Skyfire. Kompenseres noe med Serpentene da de har gode sjanser for å treffe pga høyt volum skudd og at dersom scatter laseren treffer så har alt det andre twin linked også.

Totale evalueringer av begge lister:
Liste en skal ha få problemer med demoner. Både FMC sirkus og Screamers bør være en grei sak for denne listen. Den kan få problemer med en riptide star, da disse kan skyte ned CH-ene mine med få problemer samt at de er mer mobile en Wraithknightene mine. De kan også slå av et par wounds på en WK hver runde dersom de ønsker dette med Ion gun, eller med den andre saken fordi den har rending. Cron Air og Nids bø være overkommelig med liste 1. Kan få det tøft mot mirror match up med serpent spam, men skal i utgangspunktet gå fint da jetbikes kan gjemmes og ta objektiver sent. Nids kan være utfordrende med denne dersom de har mange modeller. Men drep MC-ene og FMC-ene så skal det gå fint. Hellturkeys skal også gå veldig fint med denne listen.

Liste to er mer allround enn liste en. Den skal gjøre det bedre mot screamers, værre mot
FMC sirkus. Litt værre mot Cron Air, men denne skal gå ok tror jeg. Skal gå greit mot Helturkeys. Gjør det mye bedre enn den forrige listen mot lister med høy modell count. Kan ryke på GK, da den ikke har nok skudd med høy Ap verdi og WK kan bare bli force(et) til døde.

Hva tenker dere?
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Post Reply

Return to “Armélister”