Min første 40k liste (Necrons 1850 pts)

Diskturer lister og takikker her

Moderators: Unicorn, knightofkob

ickz
Trencher

Min første 40k liste (Necrons 1850 pts)

Post by ickz » Sat Mar 29, 2014 3:15 pm

Hei,

Er helt ny til 40k, men har spilt en del WFB. Føler meg derfor veldig usikker på hva jeg skal kjøpe osv. Jeg liker generelt sett å sette opp en liste relativt tidlig som jeg jobber meg mot med tanke på hva jeg skal kjøpe, men i 40k så er jeg helt nybegynner på å lage lister.

Listen jeg har kommet på er på 1850 poeng:

HQ:
Necron Overlord, Warscythe, Phylactery, Mindshackle Scarabs, Sempiternal Weave og Ress orb.
Necron Lord, Warscythe, Mindshackle Scarabs og Ress orb.
Cryptek, Harbinger of Despair, Abyssal Staff og Nightmare Shroud.

Troops:
10 Necron Warriors i en Ghost Ark.
20 Necron Warriors gående (Lorden går her).

Elites:
10 Deathmarks i en Night Scythe (Crypteken går her).
5 Lychguards med Hyperphase Swords og Dispersion Shields (Overlorden går her).

Fast Attack:
6 Canoptek Wraiths.
3 Canoptek Scarabs.

Heavy Support:
Doomsday Ark.
Annihilation Barge med Gauss Cannon.

dette endte på nøyaktig 1850. Men som sagt jeg er ny, så jeg spør etter tips for om det er noen store svakheter i listen som jeg ikke har tenkt på eller andre forbedringer.

Det jeg har kjøpt hittil som jeg gjerne vil få brukt mest mulig av er:
20 Warriors, 5 Canoptek Scarabs, 5 Deathmarks, Ghost Ark, Annihilation Barge, Overlord, Lord og Cryptek.

Så hadde vært fint å få litt input før jeg løper og kjøper disse tingene :P Listen er ikke planlagt å være med i noen turnering med det første og ingen spesiell motstander (ganske generell altså :P).

KristofferD
Stannis Brocker

Post by KristofferD » Mon Mar 31, 2014 1:25 pm

Siden du ikke har kjøpt dooms day ark fraråder jeg deg det kjøpet. Noe av de best brukte poengene i en Necron hær er 3 Annihilation Barges. Ps. Kjør Tesla, ikke Gauss

3 scarabs er litt lite til at de kan få betydning. Her burde du har flere eller ingen

Har ikke prøvd Lychguards selv. Synes de er ganske dyre. Men hæren har ellers et bra utgangspunkt til å ha det morro og sparke fra seg.

Have fun :)

ickz
Trencher

Post by ickz » Mon Mar 31, 2014 3:33 pm

Takk for input, la ut sånn ca det samme innlegget på et annet forum også og de ga meg stort sett samme tips som deg. Alltid greit å få bekreftet ting fra flere meninger.

Tenker jeg går for hvertfall 1 til Annihilation Barge isteden for Doomsday Ark'en ja. Lychguards fikk mye kritikk fra det andre forumet også, så jeg tror jeg skal skippe dem til å begynne med. Har også skjønt at Scarab-uniten er litt for liten og mest sannsynlig bare vil gi bort first blood sånn som den er, så jeg vurderer å skippe den også.

For de poengene jeg da har igjen så vurderer jeg å enten kjøpe en unit med immortals, kanskje en Night Scythe til, eller kanskje en Triarch Stalker (siden jeg liker modellen dens) har ikke helt bestemt meg.

Tror uansett mine første kjøp nå blir en Nightscythe til Deathmark uniten, samt å bygge ut den uniten med 5 til (sånn at jeg har 10). Etter det blir det nok en til Barge og noen Wraiths så tar jeg det videre derifra :)

Okapi
Fennblade

Post by Okapi » Wed Apr 02, 2014 1:40 pm

En ekstra Battleforce er sikkert ingen dum idé, men jeg ville nok foreslått en ekstra Ghost Ark fremfor Doomsday Ark. 20 Warriors til fots, ledet av en Overlord med resurrection orb, flankert av to Ghost Arks, er nesten klin umulig å bli kvitt uten å gå i nærkamp med dem, og noen Wraiths i nærheten gjør ikke nødvendigvis det heller så fristende. Hvis du har en Barge eller tre (og kanskje tilmed en Stalker, den burde potensielt være ganske ålreit om du twinlinker 50 gauss flayer-skudd) blir det også veldig mye AV13 for motstanderen.

Scarabs er moro, men jeg tror også jeg ville latt dem ligge litt. De er best når man har Spyders, og helst også vet at motstanderen har endel vehicles, og ikke altfor mange blast weapons.

Deathmarks liker jeg godt, og den enheten du viser til er ganske knall, men har du poengene ville jeg heller tatt 2x5 (+ Cryptek) i hver sin Night Scythe. Du får en del mer fleksibilitet av det, og husk at hver squad med Crypteks plukker ut ett mål, som så såres på 2+ av alle enheter med crypteks.
If you can't convince them, confuse them.

Zoidberg
Trencher

Post by Zoidberg » Mon Apr 21, 2014 6:55 pm

Det soleklart beste necrons har å by på er jo anihilation barge, der får du mye for poenga:)
Ellers så er jo Wraiths og warriors i Night Scythe meget sterke valg.

Men du bør nokk ha litt flere troops, siden det er helt avgjørende i de fleste missions.
En barnslig mafia
Www.drittunger.no

Engangsgrill
Holy Zealot

Post by Engangsgrill » Sat Jul 05, 2014 10:37 pm

10 Deathmarks i en Night Scythe (Crypteken går her).
"Correct me if I'm wrong but ..." er ikke kapasiteten på NS 10 enheter, slik at du kan ikke ha fler enn 9 DMs om du også skal ha med Despair-tek'en?

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Sat Jul 05, 2014 11:00 pm

You are wrong!

Nightscythe har kapasitet på 15. Men lista er posta i mars. Så siden det er nye editon nå så er den ikke så relevant uansett.
Join the Invasion www.Invasion.no

Hope is the beginning of unhappines

ickz
Trencher

Post by ickz » Sat Jul 05, 2014 11:33 pm

Hehe jepp, KaldCB hat rett angående transport kapasiteten og til tross for en ny edition så fungerer denne comboen fortsatt veldig effektivt. Alltid glad for å få tilbakemeldinger, men listen er litt gammel nå og litt annerledes fra den jeg faktisk bruker nå ;)

Post Reply

Return to “Armélister”