Conquest 2015 Q&A

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators:JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

Tunfisk
Ghetorix
Posts:1852
Joined:Sun Apr 22, 2007 8:29 pm
Location:Oslo
Conquest 2015 Q&A

Post by Tunfisk » Wed Jan 28, 2015 2:43 pm

Spørsmål stilles her. Meg selv og Frederique svarer.
Q:Regnes alle greater deamons som samme form for lord, at du maks kan ha 1 greater deamon, eller kan du ha 2 forskjellige i samme liste?

A: Nei, de regnes som forskjellige typer. Du kan altså ha en Great Unclean One, og en Bloodthirster, men ikke to Bloodthirsters.
Q: Er Be'Lakor lov på turneringen?

A: Nei, ingen battlescrolls eller white dwarf-regler er tillatt.
Q: Må man bestemme seg for hvilken lore magikerne skal bruke for hele turneringen på forhånd når man lager listen, eller kan man bytte fra kamp til kamp?

A: Man må bestemme seg for hvilken lore man bruker når listen lages, og magikerne må holde seg til valgt lore alle slagene. Unntaket er de som evt har armebokregler som sier noe annet (f.eks. Morathi). Disse karakterene bestemmer mellom slagene pr reglene i sin armebok.
Q: kan man få lore of undeath på en karakter med wizarding hat?

A: Ja.
Last edited by Tunfisk on Sat Jan 31, 2015 10:00 am, edited 5 times in total.
Erik Svendsen

Tunfisk
Ghetorix
Posts:1852
Joined:Sun Apr 22, 2007 8:29 pm
Location:Oslo

Post by Tunfisk » Wed Jan 28, 2015 2:44 pm

Holdt av til oppsummering.
Erik Svendsen

Unicorn
Wraith Engine
Posts:2354
Joined:Thu Jul 21, 2005 5:52 pm
Location:Kristiansand
Contact:

Post by Unicorn » Wed Jan 28, 2015 7:55 pm

Regnes alle greater deamons som samme form for lord, at du maks kan ha 1 greater deamon, eller kan du ha 2 forskjellige i samme liste?

Er B'elakor lov på turneringen?
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty


Join the Invasion
www.Invasion.no

Tunfisk
Ghetorix
Posts:1852
Joined:Sun Apr 22, 2007 8:29 pm
Location:Oslo

Post by Tunfisk » Wed Jan 28, 2015 9:58 pm

De forskjellige greater daemonsa regnes ikke som samme. Du kan altså ha en thirster og en GUO, men ikke to thirsters.

Be'lakor, eller andre battlescrolls e.l er ikke med.
Erik Svendsen

Unicorn
Wraith Engine
Posts:2354
Joined:Thu Jul 21, 2005 5:52 pm
Location:Kristiansand
Contact:

Post by Unicorn » Fri Jan 30, 2015 5:03 pm

Dette er sikkert et dumt spørsmål men jeg fant ikke noe om det i regelpakken eller på 2d6 generell turneringsinfo, men må man bestemmer seg for hvilken lore magikerne skal bruke for hele turneringen på forhånd når man lager listen, eller kan man bytte fra kamp til kamp?
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty


Join the Invasion
www.Invasion.no

Tunfisk
Ghetorix
Posts:1852
Joined:Sun Apr 22, 2007 8:29 pm
Location:Oslo

Post by Tunfisk » Fri Jan 30, 2015 7:46 pm

Tenker du på spesifikke karakterer for eksempel Morathi? Eller i all generellhet?
Erik Svendsen

Unicorn
Wraith Engine
Posts:2354
Joined:Thu Jul 21, 2005 5:52 pm
Location:Kristiansand
Contact:

Post by Unicorn » Fri Jan 30, 2015 8:30 pm

Tunfisk wrote:Tenker du på spesifikke karakterer for eksempel Morathi? Eller i all generellhet?
I all generellhet, hvis jeg har en Lv4 magiker, må jeg spesifisere hvilken lore den skal holde seg til når man lager armylisten. Eller kan jeg velge hvilken lore jeg vil rulle på før hver kamp?
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty


Join the Invasion
www.Invasion.no

Tunfisk
Ghetorix
Posts:1852
Joined:Sun Apr 22, 2007 8:29 pm
Location:Oslo

Post by Tunfisk » Fri Jan 30, 2015 10:07 pm

Når du lager armylisten. Standardregel fra BRB hvis jeg husker rett. Så du må ha samme lore hele turneringen.

Morathi er et unntak til dette, da reglene hennes spesifiserer at hun kan velge lore før hver kamp. Gjelder forsåvidt et par andre og, men de har vi ikke tillatt :wink:
Erik Svendsen

amund
Thorn
Posts:884
Joined:Thu Mar 10, 2005 9:34 am
Location:Oslo

Post by amund » Sat Jan 31, 2015 9:05 am

Kan man få lore of undeath med Wizarding hat?
Flaks > Skill

Tunfisk
Ghetorix
Posts:1852
Joined:Sun Apr 22, 2007 8:29 pm
Location:Oslo

Post by Tunfisk » Sat Jan 31, 2015 9:51 am

Ja, du kan risikere det. Kløner det til litt for d8-terningen din det Amund :wink:
Erik Svendsen

amund
Thorn
Posts:884
Joined:Thu Mar 10, 2005 9:34 am
Location:Oslo

Post by amund » Sat Jan 31, 2015 1:17 pm

Skaven med cascet of souls :).
Kan man summone eterals? Lurer på hva jeg må ha med av ud modeller i kofferten :)
Flaks > Skill

Tunfisk
Ghetorix
Posts:1852
Joined:Sun Apr 22, 2007 8:29 pm
Location:Oslo

Post by Tunfisk » Sat Jan 31, 2015 1:44 pm

Nei, les komppakka Amund, reglene for lore of undeath står der. Skal spare deg for tid; de er hentet fra ETC.
Erik Svendsen

Durloth
Juggernaut
Posts:1191
Joined:Tue Dec 05, 2006 12:25 am

Post by Durloth » Thu Feb 19, 2015 11:16 am

Er det mulig å få disp fra regelen om at dukkene må være baset? Har bare Empire-hæren i Oslo og jeg ser at det blir knapt nok med tid til å få tre farger på de ekstra 400 poengene jeg trenger for å bli med på Conquest.
...Eirik...
Vradchuck wrote: så derfor spør je deg som er ogre guru :)
Arme-logg: http://warseer.com/forums/showthread.php?t=190654

Impulse9
Thorn
Posts:752
Joined:Tue Oct 27, 2009 9:08 pm

Post by Impulse9 » Fri Feb 20, 2015 6:25 pm

Ja jeg lurte på sak kan man være Space marein?

Geir V
Juggernaut
Posts:1391
Joined:Tue Aug 07, 2012 11:56 pm

Post by Geir V » Fri Feb 20, 2015 6:37 pm

Ja Jan. Du kan alltid være Space Marine. Og hvis du ikke kan være det på Conquest, så vil du alltid være min lille Space Marine.

Post Reply

Return to “2D6 Conquest”