Cold War Gone Hot

Informasjon og diskusjon om Flames of War

Moderator: Illumini

Illumini
Thorn

Cold War Gone Hot

Post by Illumini » Fri Mar 27, 2015 6:56 pm

Ser at battlefront skal utvide til Cold War. Noen andre som synes dette høres "litt" spennende ut?
You're all a bunch of WAAC power-gaming rules lawyers. 'Tournament Gamers'? Might as well put "Hitler Youth" at the end of it.

You and your power-builds sicken me.

- This post brought to you by the Casual Gamer Mafia - Our way is the only way!

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Sat Mar 28, 2015 10:04 am

Ja jeg var ganske gira når jeg så det først.
Nå har jeg allerede utvida til fate of an nation og Vietnam. Så blir nok noe cold war på meg også.
Join the Invasion www.Invasion.no

Hope is the beginning of unhappines

Nurgling Nanny
Stannis Brocker

Post by Nurgling Nanny » Fri Jun 05, 2015 11:07 am

Som stor fan av Wargame: European Escalation og dets etterfølgere så er jeg hellig overbevist om at dette blir konge, rett og slett :D
For som vi alle vet er det bare en ting som er bedre enn en Tiger II tanks, og det er en Leopard II!
Pest og kolera...

Illumini
Thorn

Post by Illumini » Sat Jun 06, 2015 8:34 pm

Ditto på fan av wargame serien =) Håper BF lager en Skandinavia bok raskt, har lyst til å spille Airland Battle i FoW
You're all a bunch of WAAC power-gaming rules lawyers. 'Tournament Gamers'? Might as well put "Hitler Youth" at the end of it.

Illumini
Thorn

Post by Illumini » Fri Sep 25, 2015 9:06 pm

http://www.breakthroughassault.co.uk/20 ... extra.html

Unit cards er ute for M1 og T72. Bloggen har også bilder av innholdet i starter settet, terreng og litt info om reglene.

Det ser veldig lovende ut så langt.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Fri Sep 25, 2015 9:19 pm

Figurene ser fantastiske ut, å her i kristiansand, er det flere som har vært gira lenge.
Men etter at kortene kom, ser det ganske dritt ut.

Som jeg kommenterte på bloggen. så vil 4 Abrahams knuse 7 T-72 som koster like mye poeng.

De har rof 2, så vil skyte 8 skudd, kan kjøre 14" å skyte full rof uten minus, ignorerer range og smoke og treffer T-72 på 3+
Mens T-72 har Rof 1 selv når de står stille å treffer på 4+.
I tillegg har abrahams bedre range, skill, crossing, counterassault, assault, remount,

Bare for å svartmale alt, er jeg overbevist om at amerikanerne også får bedre artilleri osv, som de har i ww2.

I mine øyne virker det nærmest uspillbart. Noe som er veldig synd, for jeg var skikkelig gira å hadde tenkt å legge litt krefter å penger i dette. :cry:

Illumini
Thorn

Post by Illumini » Fri Sep 25, 2015 9:59 pm

Husk at det ikke er samme regler. Tror for eksempel det ikke er noen +1 to hit for ROF 1, vanskelig å si noe om balansen før man vet reglene for spillet ;)

Kim
Holy Zealot

Post by Kim » Fri Sep 25, 2015 10:18 pm

Det er ikke hen and chick, og går ikke ut fra at rof1 får +1. Alikevel ser dette helt ubalansert ut til fordel for amerikanerne. Unit cardsa danner et veldig greit bilde av hvordan det kommer til å bli. Er synd T72en er såpass elendig i forhold til A1.
Var egentlig ganske gira på å ha noen russere i Team Yankee.

Illumini
Thorn

Post by Illumini » Sat Sep 26, 2015 12:55 pm

Det er standard T72, den er vel stort sett verre enn M1 bortsettfra at den har en større kanon. Finnes varianter som kan skyte ATGM, har mer pansring, kontakt bedre systemer, og de kommer sikkert etterhvert. En mer pansret T72 vil gi M1 problemer.

I tillegg finnes T64 i masse varianter og T80 som vel er russernes M1/Leo 2 tank.

Mulig standard T72 er en anti-infanteri tank pga grei poengkost + brutal gun, og at det da er ok at den taper mot tilsvarende poeng med M1 fordi den er bedre enn M1 mot infanteri?

Ellers spiller også moral en rolle her, og der kan det se ut som om de kommer til å teste ganske likt (US dreper mer, men har mindre platoons), og amerikanerne har dårligere moral.

Å dømme hele spillets balanse på det vi vet nå blir som om man hadde blitt vist StuH mot Easy8s og skulle dømme hvor bra StuH og FoW var.

Kim
Holy Zealot

Post by Kim » Sat Sep 26, 2015 1:23 pm

Dersom stuh42 og E8 hadde vært de eneste tankene som var i fow, så kunne man fint uttalt seg om balansen i spillet på bakgrunn av det.

Det er viktig å huske at team yankee er basert på en bok, som er basert på en krig som aldri skjedde. Hvor historisk korrekt det burde være er så som så. Det er mer viktig for et spill at det er balansert enn hvor historisk korrekt det er.

Jeg håper selvfølgelig at Team yankee blir morsomt. Hadde planlagt å kjøpe meg en del soviet, men om main battle tanken til soviet skal være såpass dårlig i forhold til amerikanerne så frister det ikke spesielt. Mulig det blir bedre neste år når det kommer ut mer.

seraph
Ghetorix

Post by seraph » Sun Sep 27, 2015 8:40 am

blir brått Amerikanere for meg ja :)
Spiller dette
40k, Aos, Mordheim, Blood bowl , Battlefleet gothic
wild west exodus, Bolt action, Dropzone commander

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Sun Sep 27, 2015 9:05 am

Har tatt utgangspunkt i at det ble for det meste t72 mot abrahams.
Det er klart at hvis det kommer t64 og t80 så stiller ting seg litt annerledes.
Jeg håper virkelig det blir bra. For jeg har lyst til å bygge opp en hær. Men hvis det er så ubalansert som fate of a nation var første gang, så er det ikke noe vits engang.

Må uansett ha meg noen abrahams som et maleprosjekt.

Illumini
Thorn

Post by Illumini » Sun Sep 27, 2015 11:44 am

Etter hva jeg har plukket opp, så starter de med enhetene i boka og utvider derfra. Har vært snakk om briter og tyskere også.

Husk at russerne får hinds og ATGM transporter for infanteriet. Man har vel sannsynligvis også tilgang til fly, tipper en M1 og en T72 ligger ca like dårlig ann mot det, men russerne har sannsynligvis bedre AA. Shilka var historisk en bedre AA platform enn vulcan, og de har også missil-variant.

Helt enig i at det ser ut som dårlig deal for T72-ene når det kun er dem mot M1s, men det er det vel stort sett ikke.

Battlefront er stort sett ganske flinke til balansering, så jeg har trua fram til motsatte er bevist.

Illumini
Thorn

Post by Illumini » Tue Sep 29, 2015 3:24 pm

http://www.breakthroughassault.co.uk/20 ... antry.html

Infanteriets regler er ute. BMP2 kompani ser ut til å kunne skape problemer for M1s. For samme poengsum som 3 M1 får man 12 BMP-2 som har en AT 21 missil, og man får 19 teams med anti tank våpen. Vet ikke hvordan assaults virker i TY, men regner med at de kan true M1s.

Hjalp det noe på balansefølelsen?

Illumini
Thorn

Post by Illumini » Tue Sep 29, 2015 3:39 pm

Liker også hvordan listebyggingen ser ut:

Image
Image
Image

Noen som kunne tenke seg et MI-24 kompani? :twisted:

Er faktisk mest gira på russerne så langt. Blir allierte styrker etterhvert også, men tror jeg drøyer til vest-tyskere, franskmenn, briter eller nordmenn :) 1980-tallet nordmenn blir vel som å spille italienere i WW2 når man kommer med M48ene sine :D

Noen som vet hva slags tanks russerne hadde på andre siden av grensa mot Norge på 80-tallet?

Post Reply

Return to “Flames of War”