TIl england om 6 dager

Informasjon og diskusjon om Flames of War

Moderator: Illumini

seraph
Ghetorix

TIl england om 6 dager

Post by seraph » Tue Aug 18, 2015 6:26 pm

Skal til Nottingham om 6 dager for Warlord games Games day.

skal da og innom GW, forgeworld OOOOGGG.. Battlefront sin butikk.. det er mye billigere i england :)

Hvis noen skulle trenge noe så send meg en pm så kan jeg kjøpe med ting derifra, så kan jeg levere det på invasion.
Spiller dette
40k, Aos, Mordheim, Blood bowl , Battlefleet gothic
wild west exodus, Bolt action, Dropzone commander

runolas
Holy Zealot

Post by runolas » Fri Aug 21, 2015 8:15 am

Det bør ikke være forskjell på priser i UK og Norge på FoW annet enn forskjellen i mva. BF har en ok prisstruktur, ikke som GW som blør norske kunder.

Jeg er ganske sikker på at jeg glatt matcher prisene på BF. Wayland ligger lavere for ordre under 200 Nok, men for alt over skal det bli tilsvarende der også.

Jeg kommer til i løpet av høsten å bygge tett opp til full sortiment FoW WW2 (de store nasjonene), ser ikke ut som det er noen andre som gjør det - så hvorfor ikke. Kjøpte blant annet inn et stort parti EW for North Afrika før ferien, dvs tyskere, italienere og briter. Har også et relativt god tutvalg LW (Tyskere, briter, amerikanere og russere). Sender forøvrig til hele landet.

Spar den plassen til GW stuff Damon (der er det mer å spare), så kjøper du FoW av meg. Er ofte forbi Moss, så da kan vi jo ta et slag også :-)

Mvh

Rune
Last edited by runolas on Fri Aug 21, 2015 8:20 am, edited 1 time in total.

seraph
Ghetorix

Post by seraph » Fri Aug 21, 2015 8:20 am

Fow saker blir nok kun fra Plastic soldier company, siden de er 1/3 av prisen til battlefront og de har en veldig stor retailer der borte :) og mva er tross alt 25%... det blir en del penger når man planlegger å kjøpe 25 t34/85 og en bøtte med andre ting selv :)

hvis du matcher de prisene så handler vi nok av deg fremover isteden, større opp rundt de "lokale"
Spiller dette

runolas
Holy Zealot

Post by runolas » Fri Aug 21, 2015 8:21 am

Det blir noe annet, du skrev BF sin butikk.

Rune

seraph
Ghetorix

Post by seraph » Fri Aug 21, 2015 8:22 am

runolas wrote:Det blir noe annet, du skrev BF sin butikk.

Rune
Sant!.. må jo innom den også siden de har sin EU HQ i nottingham, men hovedkjøp blir nok ikke der siden de er piss dyre
Spiller dette

runolas
Holy Zealot

Post by runolas » Fri Aug 21, 2015 8:30 am

Skal du handle en del, kan jeg godt regne på det. Send meg en PM, så finner vi ut av det. Når det gjelder BF miniatyrer skal det ikke være nødvendig å gå over bekken for å hente vann :-)

Rune

runolas
Holy Zealot

Post by runolas » Fri Aug 21, 2015 11:02 am

seraph wrote:
runolas wrote:Det blir noe annet, du skrev BF sin butikk.

Rune
Sant!.. må jo innom den også siden de har sin EU HQ i nottingham, men hovedkjøp blir nok ikke der siden de er piss dyre
Jeg kjenner ikke til priser fra Plastic miniatyres. Jeg syntes i og for seg at BF sammenliknet med andre miniatyrspill er rimelig priset :shock:

Litt for sammenlikning:
En box SBX30 koster 26 GBP x 12,91 = 336 i UK. BF har ikke egen prisliste for Norge, så jeg følger EUR prisene. Da blir prisen EUR 36 x 9,25 = 333. Kjøper du på nett fra wayland koster SBX30 23,40 GBP x 12,91 = 303. Men legger du på mva + fortolling blir det fort den dyreste.

Skal du handle en del så finner vi sikkert en grei pakkepris.

Mvh

Rune

seraph
Ghetorix

Post by seraph » Fri Aug 21, 2015 4:11 pm

Plastic soldier company kjører nå med 25% rabatt. den tilsvarende esken de har til battlefront sin T34 koster ut september 15 pund, normalt 20.

Battlefront er for all del rimelige hvis vi ser på hvor mye du får, men er fremdeles i enkelte tilfeller 3 ganger dyrere en PSC.
Spiller dette

runolas
Holy Zealot

Post by runolas » Fri Aug 21, 2015 4:44 pm

15 GBP er billig, så ja da blir det jo noen hundre lapper å spare som kan bruke på øl på turen 8)

Rune

Illumini
Thorn

Post by Illumini » Fri Aug 21, 2015 7:47 pm

runolas wrote:Det bør ikke være forskjell på priser i UK og Norge på FoW annet enn forskjellen i mva. BF har en ok prisstruktur, ikke som GW som blør norske kunder.

Jeg er ganske sikker på at jeg glatt matcher prisene på BF. Wayland ligger lavere for ordre under 200 Nok, men for alt over skal det bli tilsvarende der også.

Jeg kommer til i løpet av høsten å bygge tett opp til full sortiment FoW WW2 (de store nasjonene), ser ikke ut som det er noen andre som gjør det - så hvorfor ikke. Kjøpte blant annet inn et stort parti EW for North Afrika før ferien, dvs tyskere, italienere og briter. Har også et relativt god tutvalg LW (Tyskere, briter, amerikanere og russere). Sender forøvrig til hele landet.

Spar den plassen til GW stuff Damon (der er det mer å spare), så kjøper du FoW av meg. Er ofte forbi Moss, så da kan vi jo ta et slag også :-)

Mvh

Rune
Hvilken butikk er det du har?
You're all a bunch of WAAC power-gaming rules lawyers. 'Tournament Gamers'? Might as well put "Hitler Youth" at the end of it.

You and your power-builds sicken me.

- This post brought to you by the Casual Gamer Mafia - Our way is the only way!

runolas
Holy Zealot

Post by runolas » Fri Aug 21, 2015 8:37 pm

I Drammen har DSF hatt en egen butikk for alt av spill stuff fra BF, GW, MTG etc. Dette er kontoer jeg/vi har fiksa gjennom 10 års drift. Klubben står for tiden uten lokaler, og det er usikkert hva som skjer videre. Uavhengig av dette har jeg bestemt meg for å satse videre på BF og mulig det blir noe X-Wing, brettspill, MTG etc. Vi får se i løpet av høsten hva det blir til, men det blir et heftig FoW sortiment det er sikkert.

Rune

geira
Fennblade

Post by geira » Fri Sep 18, 2015 2:54 pm

runolas wrote:Det bør ikke være forskjell på priser i UK og Norge på FoW annet enn forskjellen i mva. BF har en ok prisstruktur, ikke som GW som blør norske kunder.
De har vel en klausul om at forhandlere ikke får gå under RRP med mer enn 10% (noe som førte til at Maelstrom ble bannlyst for noen år siden). Så da velger mange butikker gratis eller subsidiert porto istedet (hvilket jo gjør det vanskelig å konkurrere via postordre med Postens skyhøye portotakster). Men dersom du er i Oslo av og til blir det plutselig langt mer interessant. Du har ikke tilfeldigvis en liste over hva som er på lager?

runolas
Holy Zealot

Post by runolas » Sun Sep 20, 2015 6:58 pm

Nei, det er ingen klausul. Bare det at prisene er de samme, men for GW tar de seg ekstra godt betalt.

Er ikke helt med på hva du mener, sender deg en PM.

Rune

geira
Fennblade

Post by geira » Sun Sep 20, 2015 11:27 pm

I så fall må de ha endret praksis i løpet av de siste årene. Tidligere var det kun "brick-and-mortar stores" som fikk selge med større rabatt enn 10%. Maelstrom mistet forhandlerstatus da de solgte FoW med 17.5% rabatt under RRP.

Men kult med butikk her i Norge, gjør det mye enklere å bestille store kvanta.

Post Reply

Return to “Flames of War”