X-Wing Miniatures NM 2016 tråd

Turneringer i forskjellige miniatyrspill, Oslo

Moderator: Frederique

EirikM
Gremlin

Re: X-Wing Miniatures NM 2016 tråd

Post by EirikM » Thu Jan 14, 2016 8:08 am

Svaret på spørsmål 1 har vel endret seg siden sist? Man kan vel ha med valgfritt damagedeck, jamfør turneringsreglene?

Omnichron
Thorn

Post by Omnichron » Thu Jan 14, 2016 9:59 am

are wrote:
Troondskap wrote:Hvor mange matter trenger du for at det skal bli til alle?
3
Men, da kan jeg ta med matte likevel :D
"Rock is fine, Scissors are overpowered" - Paper

Skyweir
Gremlin

Post by Skyweir » Thu Jan 14, 2016 7:47 pm

Kan ta med matte jeg og, så da har mangler vi kanskje bare 1?

-Axel

Troondskap
Fennblade

Post by Troondskap » Thu Jan 14, 2016 8:39 pm

Tar også med matte. Så da er den vel i boks.
By the time they had diminished from 50 to 8, the other dwarves began to suspect "Hungry”

Troondskap
Fennblade

Post by Troondskap » Thu Jan 14, 2016 8:41 pm

EirikM wrote:Svaret på spørsmål 1 har vel endret seg siden sist? Man kan vel ha med valgfritt damagedeck, jamfør turneringsreglene?
Helt enig. Det ble vel oppdatert en liten stund etter spørsmålet.
By the time they had diminished from 50 to 8, the other dwarves began to suspect "Hungry”

skrapsan
Gobber

Post by skrapsan » Thu Jan 14, 2016 10:22 pm

Har du fått nok folk til å ta med matter eller skal jeg ta med min vinyl matte?

are
Electromancer

Post by are » Thu Jan 14, 2016 10:28 pm

Har nok matter nå.

are
Electromancer

Post by are » Thu Jan 14, 2016 10:29 pm

Troondskap wrote:
EirikM wrote:Svaret på spørsmål 1 har vel endret seg siden sist? Man kan vel ha med valgfritt damagedeck, jamfør turneringsreglene?
Helt enig. Det ble vel oppdatert en liten stund etter spørsmålet.
Her har FFG glemt å påpeke at de endret seg fra versjon 32 til versjon 4 av turneringsreglene. Jeg har sendt en forespørsel til FFG om dette er en glipp eller et bevisst valg.

Til en annen gang, om man ønsker å argumentere til meg om regler, siter regelen, hvilken side det står på og legg ved link til relevant versjon av reglene.

EirikM
Gremlin

Post by EirikM » Fri Jan 15, 2016 9:43 am

Her er saken fra oktober hvor de beskriver endringen https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... s-options/.

Jeg for min del har bare en damagedeck deck (og det kan jo være fler som meg), derfor jeg spør.

are
Electromancer

Post by are » Fri Jan 15, 2016 12:51 pm

EirikM wrote:Her er saken fra oktober hvor de beskriver endringen https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... s-options/.

Jeg for min del har bare en damagedeck deck (og det kan jo være fler som meg), derfor jeg spør.
Troondskap spurte i september om damage deck og jeg ga da et svar. Det har stått der i fire måneder og jeg endrer ikke reglene for turneringen rett før den går av stabelen.

EirikM
Gremlin

Post by EirikM » Fri Jan 15, 2016 4:07 pm

are wrote:
EirikM wrote:Her er saken fra oktober hvor de beskriver endringen https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... s-options/.

Troondskap spurte i september om damage deck og jeg ga da et svar. Det har stått der i fire måneder og jeg endrer ikke reglene for turneringen rett før den går av stabelen.
Kødder du? Eneste regel du har skrevet er at vi følger siste versjon av turneringsreglene, så linker du til siden hvor de finnes. Der står det, at man kan ta med seg valgfritt. Jeg tok det som en selvfølge, og spurte mest for at andre skulle bli oppmerksomme på det.

Er det så farlig å endre dette nå? Det er dette som er de offisielle reglene.

Troondskap
Fennblade

Post by Troondskap » Fri Jan 15, 2016 9:06 pm

EirikM wrote:
are wrote:

Kødder du? Eneste regel du har skrevet er at vi følger siste versjon av turneringsreglene, så linker du til siden hvor de finnes. Der står det, at man kan ta med seg valgfritt. Jeg tok det som en selvfølge, og spurte mest for at andre skulle bli oppmerksomme på det.

Er det så farlig å endre dette nå? Det er dette som er de offisielle reglene.
Tror de fleste som kommer i morgen følger med på FFG updates og FAQ's. Har hele tiden antatt at vi fulgte siste versjon. I den versjonen får man også 50% av poengene på store skip om man har tatt halvparten av shield/hull. Synes vi skal følge FFG og tillate at spilleren velger deck. På samme måte som at han kan mixe asteroider fra begge settene.

are
Electromancer

Post by are » Sat Jan 16, 2016 6:29 am

Dere bør ta med flest mulig duker. Jeg har blitt syk.

xadhoom
Thorn

Post by xadhoom » Sat Jan 16, 2016 7:20 am

God bedring, Are!

Jeg tar med to matter.
Xadhoom

Mine miniatyrer - En miniatyrblogg

jokkum88
Holy Zealot

Post by jokkum88 » Sat Jan 16, 2016 7:40 am

God bedring Are ;-)
Never refuse a beer given to you by a dwarf..... He will hold a grudge against you forevver......

Post Reply

Return to “Oslo Wargames Grand Tournament”