Kings of War på NM 2016

Turneringer i forskjellige miniatyrspill, Oslo

Moderator: Frederique

severus
Ghetorix

Re: Kings of War på NM 2016

Post by severus » Mon Nov 23, 2015 3:39 pm

@Skjønner

@Alle

Synes det er det beste scenarioet personlig, men har ingen problemer med å ta det ned til 1 Kill. Kanskje siste kampen da jeg ser for meg at det er da vi trenger å bruke kortest mulig tid.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Nov 23, 2015 3:52 pm

ulrik wrote:Tja, det er hvorfor jeg mener at Kill er poop, og så lurer jeg kanskje på om Fred er enig 8)
enig 8)
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Mon Nov 23, 2015 7:34 pm

severus wrote: Kanskje siste kampen da jeg ser for meg at det er da vi trenger å bruke kortest mulig tid.
Høres veldig fornuftig ut! Evt ta det som 4. slag på lørdag? Kan tenke meg at det er når folk er mest slitne.
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

severus
Ghetorix

Post by severus » Mon Nov 23, 2015 8:02 pm

Så 4 kamper lørdag og 3 søndag? Det er vanskelig å vurdere hva folk orker synes jeg...
KoW-boy

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Mon Nov 23, 2015 9:00 pm

Ah sant, det var 3+3. Det er bra, ignore me. Kill siste kamp på søndag!
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

severus
Ghetorix

Post by severus » Mon Nov 23, 2015 9:28 pm

Det blir en fjerde kamp på søndag også. Men det blir i såfall noe utenfor selve turneringen, og mer uformelt :p
KoW-boy

Icecreamman
Electromancer

Post by Icecreamman » Wed Nov 25, 2015 4:00 pm

Ser jeg ikke står som påmeldt, selv om jeg har gjort det via den NM siden :) Skal jeg prøve å melde meg på på nytt? :)
"All tunnels lead to Skavenblight"
Short, Ugly and coldhearted killer that is an abyssal dwarf
Would you Kindly?

severus
Ghetorix

Post by severus » Wed Nov 25, 2015 4:20 pm

Du kommer ikke opp på oversikten Tony så det er fint hvis du prøver en gang til :D
KoW-boy

Robgor
Trencher

Post by Robgor » Fri Nov 27, 2015 9:30 pm

Har de difficult terrengbitene høyde/cover

severus
Ghetorix

Post by severus » Fri Nov 27, 2015 9:45 pm

Skog og bygninger med flere enn en etasje blir høyde 4, bygninger med en etasje og steiner (blocking terrain) høyde 3. Sumper, vann og åker er høyde 1 (for cover) MEN blokker aldri line of sight.
KoW-boy

severus
Ghetorix

Post by severus » Wed Dec 02, 2015 9:32 am

1. Vil bare minne om at det nå er blitt mulig å betale for herligheten.

2. Det vil bli ryddet litt i informasjonen om KoW til helgen (tidsskjema/terreng/scenario etc)

3. Ser at jeg har skrevet over her at det blir en frivillig fjerde kamp på søndagen. Det er selvfølgelig ment å være lørdagen.

4. Hvis alt går i orden (Mantic leverer) så vil det bli en liten premie til alle deltagere. Utover dette ser jeg for meg premie til 1, 2, (kanskje tredje), og premie for beste malte.

5. Angående pinata. Reglene er snart klare, men hvis folk vil prøvespille og gi tilbakemelding så er det flott. Reglene går slik:
- Et objektiv på midten av bordet er en pinata (individual, høyde 1, def 4) med rund base
- Det kan flyttes ved å lage wounds på det. Det vil flytte seg like mange tommer vekk fra enheten som lager skade, som den tar skade.
- skade ved skyting gjør at pinataen flytter seg vekk fra hver enhet som skyter (Dette må må da gjøres før hver nye enhet velger å skyte på den.
- skade ved nærkamp gjør at enheten flyttes i den retningen spilleren ønsker, innenfor front arc. Man charger alltid med ledermodellen mot nærmest punkt på den runde basen, så langt det er mulig. Dette innebærer også at kun en enhet kan charge pinataen om gangen.
- Hvis man gjør nok skade på pinataen til å flytte den helt over en annen enhet, vil den gå over, hvis ikke vil den stoppe 1" fra enheten som sto i veien.
- Pinataen kan ikke flyttes nærmere bordkantene enn 12"
- Hvis pintaen ender opp 3" innenfor senterlinjen så er det uavgjort
- pinjaten vil etter siste tur sprenge på samme måte som en "den sprengevogna i ogrehæren som jeg skal finne navnet på"
KoW-boy

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Wed Dec 02, 2015 10:59 am

severus wrote: - skade ved skyting gjør at pinataen flytter seg vekk fra hver enhet som skyter (Dette må må da gjøres før hver nye enhet velger å skyte på den.
i retning rett fra leader point på unit som skyter?
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

severus
Ghetorix

Post by severus » Wed Dec 02, 2015 1:26 pm

@Fred

Ja - fra leaderpoint
KoW-boy

Robgor
Trencher

Post by Robgor » Sat Dec 05, 2015 11:59 am

Og hva er winning condition på pinata? Diameter på marker?
Antar man vinner om den pushes nok over? Kan den wind blastes?
(håper ikke d), Ville satt d som condition at d ga ? vp om en pusher markeren over. Kanskje helst max 500(eller evt ingenting, men for mulighet for draw om den blir i midten). Nå kan den charges og skytes helt over bordet på en tur med de rette enhetene. Finns units som kan charge den i tur en selv når du begynner m 30+ Angrep og hitter og wounder på 2+Skal scenarie avgjøres av om hvem som begynner? Om den blir liggende veldig langt bak på en deplymentsone vil d å i praksis bli enten veldig vanskelig eller umulig å få den fremover igjen å. Går den av bordet? Hva skjer om du pusher d inntil/i terreng/impassable? Er det spilltestet? Har dere spritservering? Liker ideen med å prøve noe nytt og originalt, men hvor stort blir frustrasjonsnivået her?
Blir dette scenariet bare et clusterfuck?
Skal spillteste :)

severus
Ghetorix

Post by severus » Sat Dec 05, 2015 1:03 pm

Takk for spørsmål

Svarer på de issuene du tar opp i samme rekkefølge som du gjør det.

Pinataen er på en 25mm rundt base (eller noe veldig i nærheten av det)

Den må mer enn 3" over midtlinja for å telles som seier (merk også at den stopper 12" fra enhver bordkant)

Den kan wind blastes

Den kan charges og skytes til 12" fra kanten på den andre siden. Det kan være lurt å ha en enhet som dekker opp bak dette igjen (som med flere av de andre scenariene så kan det altså være lurt å gå ut av Kill-modus, for så å deploye deretter)

Igjen, den stopper 12" fra enhver bordkant

Den stopper 1" fra impassable terreng (flørter med tanken på å la den hoppe over, men ikke slik det er nå). Om den charges så kan den sendes i forskjellige retninger som ligger i motstanderens front-arc (den kan ikke bevege seg ut av front arcen)

Dette er lite spilltestet, men det kommer til å bli testet mer.

Setter stor pris på tilbakemelding fra de som prøver scenarioet :)

Spritservering tror jeg ikke, men det må nesten Frederique svare på

Frustrasjons-nivået kan jeg ikke svare på da jeg opplever frustrasjon fra og til uavhengig av scenarier. Kanskje andre kan uttale seg om det?

Clusterfuck i den forstand at det kan være lurt å gange opp bak pinaten for å dytte den forbi motstandrens tropper, samt hindre den å gå forbi egne. Hvis man med clusterfuck mener at to eller flere horder står og dytter pinataen mot hverandre så vil jeg anbefale å aktivere Kill-modus igjen. Ingenting er som en god gammeldag flank/rearcharge i slike situasjoner.

Lykke til med spilltesting, og tusen takk for spørsmålene
KoW-boy

Post Reply

Return to “Oslo Wargames Grand Tournament”