Warhammer 40k NM Tråd

Turneringer i forskjellige miniatyrspill, Oslo

Moderator:Frederique

specchio
Gremlin
Re: Warhammer 40k NM Tråd

Post by specchio » Mon Oct 26, 2015 9:47 pm

vil vel ikke akkurat kalle det krangling, men det er detaljer ;)

Se på det med charge på en annen måte da. Man kan som standard ikke ta charge fra deep strike. det regner jeg med at alle er enige i. så IC har egentlig ikke den regelen. Så hvis en som ikke kan charge blir med en unit som kan charge så kan han plutselig det? da kan man kverulere med å si at en IC som løper kan charge hvis han blir med en unit som ikke løper. "samme" røkla det ;) (enig i at det er å dra det litt langt, men på en måte blir det det samme)

Er uansett ikke jeg som bestemmer reglene, så det kan noen andre ta seg av :)

knightofkob
Enigma Foundry

Post by knightofkob » Mon Oct 26, 2015 10:26 pm

Samme argumentasjon gjelder fortsatt. Fleet og andre special rules overføres ikke til charatchers når de joiner en unit eller run shoot run regelen til Eldar, de er heller ikke en del av formasjonen.
Captain ETC 40k 2016 - Necrons
Player ETC 40k 2015 - Necrons

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Tue Oct 27, 2015 9:37 am

Knightofkob har rett. Regelen til uniten blir ikke overført til IC i dette tilfelle.

De fleste turneringer jeg har lest på har også FAQet dette at en IC som joiner assault marines i Sky Hammer ikke får charge når de deep striker.

Jeg skal ta det opp med de andre i regelkommiteen så vi får et endelig svar
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Tue Oct 27, 2015 10:03 am

Har 40k alltid vært så komplisert? :shock:
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Tue Oct 27, 2015 11:28 am

Frederique wrote:Har 40k alltid vært så komplisert? :shock:
Ja, mye dårlig regelskriving fra GW gjør at ting må FAQes. Men vi løser det greit ;)
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Tue Oct 27, 2015 10:03 pm

:D
Frederick B

ulven83
Gremlin

Post by ulven83 » Sat Oct 31, 2015 12:06 am

Hei, bare lure på hva kan jeg gjøre ift med basene på daemons mine. for jeg har endel med firkantede baser. og lure på om jeg evt kan feste noe papp rundt basen slik at jeg ikke trenger å ta fysisk av de firkantede basene siden vi fortsatt i midt område spiller fantasy 8th ed? eller har dere noen andre alternativ til det?

Remtek
Holy Zealot

Post by Remtek » Thu Nov 05, 2015 10:02 am

otlno wrote: Kort som ikke kan oppnås ved STARTEN av kampen forkastes umiddelbart når de trekkes.
Bare for å være sikker her, det er starten av gamet, ikke runden? Dvs. hvis jeg får kortet 'drep en psyker' og motstandard hadde en psyker i starten av gamet (men den døde runda før) da kan jeg ikke trekke nytt objective?

Qlipoth
Holy Zealot

Post by Qlipoth » Sat Nov 07, 2015 11:43 pm

ulven83 wrote:Hei, bare lure på hva kan jeg gjøre ift med basene på daemons mine. for jeg har endel med firkantede baser. og lure på om jeg evt kan feste noe papp rundt basen slik at jeg ikke trenger å ta fysisk av de firkantede basene siden vi fortsatt i midt område spiller fantasy 8th ed? eller har dere noen andre alternativ til det?
Ifølge regelboken skal man bruke basene som følger med modellene. Da Daemons enda blir solgt med firkantede baser er det ingen regler som sier at de må være plassert på runde baser fremfor firkantede. På de fleste modeller gir dette deg bare et ørlite større areal, som har minimalt å si på spillet.

Unntaket er kanskje Flesh Hounds of Khorne, som kommer med firkantede kavaleribaser og større runde baser, da arealforskjellen her er mer merkbar. Men dette er også en liten fordel. Det ble vel nevnt Hammer of Wrath i tråden som ble stengt om dette spørsmålet, men da Flesh Hounds kun har Hammer of Wrath i en Daemonkin Gorepack Formation er dette også noe som har veldig liten påvirkning på spillet

Jeg vet ikke om T.Os på NM vil house-rule at du må bruke runde baser, men følger du regelboken kan du kjøre på med firkantede baser.

Edit-FAQen til NM sier og: Bases –As a general rule, models must be based using any of the ones they are currently supplied with. (min utheving)

otlno
Holy Zealot

Post by otlno » Sun Nov 08, 2015 10:50 pm

Remtek wrote:
otlno wrote: Kort som ikke kan oppnås ved STARTEN av kampen forkastes umiddelbart når de trekkes.
Bare for å være sikker her, det er starten av gamet, ikke runden? Dvs. hvis jeg får kortet 'drep en psyker' og motstandard hadde en psyker i starten av gamet (men den døde runda før) da kan jeg ikke trekke nytt objective?
Ja, Kun kort uoppnåelig ved Starten av gamet/kampen kan discardes.

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Tue Nov 10, 2015 11:50 am

45 påmeldte, kun 5 plasser igjen.
Ole: foreslår at eventuelle påmeldinger etter 50 havner på venteliste.
Det er sjanse for at noen ikke betaler i tide etter at jeg har sendt ut betalingsinfo i desember, og da vil de på venteliste få sjansen istedet?
Frederick B

Qlipoth
Holy Zealot

Post by Qlipoth » Tue Nov 10, 2015 2:39 pm

Hadde det vært interesse for at NM ble en del av Drittungers ITC-liga? Turneringer som Invasion, Armacon, Ragnarok, Armageddon og Outland Oslos eskaleringsliga er alt med, så det hadde vært veldig kult å få høste litt poeng på NM også!

http://www.drittunger.no/?page_id=5121

nazgash
Trencher

Post by nazgash » Mon Nov 16, 2015 8:36 am

Hva ble avgjørelsen om Skyhammer og IC?

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Mon Nov 16, 2015 9:21 am

nazgash wrote:Hva ble avgjørelsen om Skyhammer og IC?
En IC som joiner en assault squad fra sky hammer formasjonen kan ikke charge i runden de kommer ned.

Join the Invasion
www.Invasion.no

otlno
Holy Zealot

Post by otlno » Mon Nov 16, 2015 7:22 pm

Qlipoth wrote:Hadde det vært interesse for at NM ble en del av Drittungers ITC-liga? Turneringer som Invasion, Armacon, Ragnarok, Armageddon og Outland Oslos eskaleringsliga er alt med, så det hadde vært veldig kult å få høste litt poeng på NM også!

http://www.drittunger.no/?page_id=5121
Hei

Vi har ikke noe problemer med dette, sikkert mange som ønsker dette. Vi kan diskutere detaljer den helgen eventuelt prates med på PM

Post Reply

Return to “Oslo Wargames Grand Tournament”