Warhammer 40k NM Tråd

Turneringer i forskjellige miniatyrspill, Oslo

Moderator:Frederique

Remtek
Holy Zealot
Re: Warhammer 40k NM Tråd

Post by Remtek » Fri Dec 11, 2015 5:15 pm

nazgash wrote:
otlno wrote:Dette har vi allerede gjennomgått, desverre er fortsatt svaret nei til dette.
Dette er en rar avgjørelse synes jeg
Fra regelboka:
When an Independent Character joins a unit, it might have different special rules from those of the unit. Unless specified in the rule itself (as in the Stubborn special rule), the unit’s special rules are not conferred upon the Independent Character, and the Independent Character’s special rules are not conferred upon the unit. Special rules that are conferred to the unit only apply for as long as the Independent Character is with them.

Det må vel stå spesifikt at IC'er kan charge om de joiner, da det er en special rule.

Armada
Gobber

Post by Armada » Tue Dec 15, 2015 1:21 pm

Får vi utdelt Maelstrom kortstokk eller må vi ta med selv? Hva med hærspesifikke kortstokker?

amir90
Electromancer

Post by amir90 » Tue Dec 15, 2015 1:32 pm

Mysterious objectives, roll off for at det skal være med i en kamp, eller må begge ha lyst på regelen for at det skal gjelde? Regner med jeg kan kaste kortene som har med mysterious objectives å gjøre, hvis motstanderen min ikke vil spille med det.

Må vi rulle deployment, eller tar vi alltid den som står fast ved maelstrom mission?
Ruller vi hver gang for maelstrom mission, eller blir det fastsatt?

otlno
Holy Zealot

Post by otlno » Tue Dec 15, 2015 1:58 pm

Armada wrote:Får vi utdelt Maelstrom kortstokk eller må vi ta med selv? Hva med hærspesifikke kortstokker?

Du må ta med egene Maelstorm kort, om du vil bruke arme spesifike er opp til deg.

otlno
Holy Zealot

Post by otlno » Tue Dec 15, 2015 2:59 pm

amir90 wrote:Mysterious objectives, roll off for at det skal være med i en kamp, eller må begge ha lyst på regelen for at det skal gjelde? Regner med jeg kan kaste kortene som har med mysterious objectives å gjøre, hvis motstanderen min ikke vil spille med det.

Må vi rulle deployment, eller tar vi alltid den som står fast ved maelstrom mission?
Ruller vi hver gang for maelstrom mission, eller blir det fastsatt?

Ang mysterius objectives: Her blir det rollof, personlig ville jeg dropped det for å spare tid.
Ja da kan dere kaste de kortene om man ikke vil spille med mysterius objectives.

Vi fastsetter missions, og spill deployment fra boka.

Qlipoth
Holy Zealot

Post by Qlipoth » Tue Dec 15, 2015 11:46 pm

For ordens skyld bør kanskje Eldar Lynx bli fjernet fra listen over tillate super-heavies/LoW, da den nå verken er Super-Heavy eller en LoW (den er nå en Flyer, Hover, og en 0-1 Heavy Support choice i nye IA:11).

Kan Renegades & Heretics ta Baneblades? Vil anta så siden IG får lov.

Teller Chaos Knights med Daemon upgraden som Daemon of (alignment)? Altså får Nurgle Knights Shrouded og def.grenades osv.?

Får Ad.mech War Convocation ta gratis upgrades på Fortifications?

"Any shooting attack that originates from outside a Void Shield Zone and hits a target within the Void Shield Zone instead hits the projected void shield." - Betyr dette at f.eks Markerlights treffer et projected shield som ikke kan bli targeted og følgelig blir ubrukelige?

Sorry om noen av disse har blitt besvart, fant ingenting i FAQen men kanskje jeg ikke lette godt nok :)

knightofkob
Enigma Foundry

Post by knightofkob » Wed Dec 16, 2015 4:35 pm

Har du boken? Er Lynx Pulsars S D large blast fortsatt?
Captain ETC 40k 2016 - Necrons
Player ETC 40k 2015 - Necrons

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Fri Dec 18, 2015 10:46 am

Qlipoth wrote:For ordens skyld bør kanskje Eldar Lynx bli fjernet fra listen over tillate super-heavies/LoW, da den nå verken er Super-Heavy eller en LoW (den er nå en Flyer, Hover, og en 0-1 Heavy Support choice i nye IA:11).

Teller Chaos Knights med Daemon upgraden som Daemon of (alignment)? Altså får Nurgle Knights Shrouded og def.grenades osv.?

"Any shooting attack that originates from outside a Void Shield Zone and hits a target within the Void Shield Zone instead hits the projected void shield." - Betyr dette at f.eks Markerlights treffer et projected shield som ikke kan bli targeted og følgelig blir ubrukelige?

Sorry om noen av disse har blitt besvart, fant ingenting i FAQen men kanskje jeg ikke lette godt nok :)
vi skal få svart deg på dette, men vi må bare få lest oss opp og snakket om enkelte av tingene. Svarene kommer
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Qlipoth
Holy Zealot

Post by Qlipoth » Fri Dec 18, 2015 10:01 pm

knightofkob wrote:Har du boken? Er Lynx Pulsars S D large blast fortsatt?
Ja. Pulsar har Saturation (Ordnance 1, Large Blast S:D) og Salvo (Ordnance 3, Twin-linked, S:D). Endringene som er gjort er poengkostnad, og unit type er endret til Flyer (Hover), men kan starte på bordet (kan dog ikke gå i Flyer mode før turn 2, og kan bare snap shoote i flight mode). Når den ikke er super-heavy kan den bli Penetrated som hindrer den fra å skyte blast Pulsar. Den er nå og AV 12/12/11, med 5 Hull Points.

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Tue Dec 22, 2015 10:37 am

Remtek wrote:Regel spørsmål:

Raptor sin chapter tactic er ikke endret siden 5th edition, og er basert på Raven Guard sin CT i 5th edition.

Jeg tolker dette som jeg må bruke 'Strike from the Shadows' entry i den nye SM boka, mens de andre unike reglene forblir det samme.

Image
Image
Du antar korrekt :)
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

otlno
Holy Zealot

Post by otlno » Wed Dec 30, 2015 10:52 am

Nå kan folk begynne å sende inn lister, send dette inn til OL@copycat.no

Veldig viktig at man skriver i subject: NM40k Liste "ditt navn"
Dette må gjøres innen 9. Januar, vi prøver å gå gjennom disse fortløpende.

Unicorn
Wraith Engine

Post by Unicorn » Wed Dec 30, 2015 11:04 am

For ordens skyld bør kanskje Eldar Lynx bli fjernet fra listen over tillate super-heavies/LoW, da den nå verken er Super-Heavy eller en LoW (den er nå en Flyer, Hover, og en 0-1 Heavy Support choice i nye IA:11).

Svar: Lynxen er ikke LOW lenger men vi holder den på LOW listen slik at man må velge mellom en Wraithknight og en Lynx

Svar: Renegades og Heretics kan ta en vanlig baneblade som en LOW

Svar: De teller som demoner med tanke på spells og slikt, men de får atributene som er nevnt i PDF filen fra Forgeworld, IKKE de fra boka som shrouded osv.

Svar: Nei

Svar: Markerlights kan ikke targete modeller inne i Void Shield zonen nei, korrekt

Join the Invasion
www.Invasion.no

amir90
Electromancer

Post by amir90 » Thu Dec 31, 2015 2:08 am

Tror Unicorn har svart meg tidligere i andre sammenhenger, men jeg spør igjen, ettersom listene skal sende inn.

Ettersom maelstrom mission fra boka har mission special rule "mysterious objectives", blir det roll off om en skal ha dette med i hver runde, eller blir det at begge motstanderene må ha lyst å spille med den regelen?

Skitarii og cult mechanicus har mange artige måter å identifisere de på, men det er lite vits å investere i upgrades, hvis motstanderen kommer til å si nei til å spille med de hver gang (eller at TO sier at ikke det ikke er en del av mission).

Rolig
Battle Boar

Post by Rolig » Thu Dec 31, 2015 10:55 am

Vi har vel blitt enige i at mysterius objectives er valgfritt.
Viss begge spillerne vil ha det, kjør på. Viss en eller begge ikke vil
så spill uten.
2016 etc 40k TAU player
2015 etc 40k Captain
2014 etc 40k Captain TAU
2013 etc 40k Captain Tyranids
2012 etc 40k Captein Space marines
2011 etc 40k Space marins player

amir90
Electromancer

Post by amir90 » Thu Dec 31, 2015 3:49 pm

Rolig wrote:Vi har vel blitt enige i at mysterius objectives er valgfritt.
Viss begge spillerne vil ha det, kjør på. Viss en eller begge ikke vil
så spill uten.
Da dropper jeg å kjøpe relics og upgrades som gir meg benefit på det, kan ikke helt forestille meg at noen vil ikke nekte meg ekstra fordeler :P

Post Reply

Return to “Oslo Wargames Grand Tournament”