Warmachine & Hordes NM 2016 Tråd - med resultater!

Turneringer i forskjellige miniatyrspill, Oslo

Moderator: Frederique

Cane
Gobber

Re: Warmachine & Hordes NM Tråd

Post by Cane » Sat Jan 02, 2016 12:40 pm

jeg har betalt . kristian sæbø

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Sat Jan 02, 2016 6:36 pm

Alt oppdatert. Tider lagt frem.
-Kaptajnen

the godfather
Holy Zealot

Post by the godfather » Sun Jan 03, 2016 10:11 pm

Kaptajn Congoboy wrote: Ubetalte per 2. Januar:
50. Tobias Olsson
56. Torbjörn Hansson
Vi har betalt nu.
///ber om ursäkt för min svenska///

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Jan 04, 2016 9:22 am

04 jan:
venteliste og ubetalte slås i praksis sammen til en og samme liste, hvor det er førstemann til mølla.

ubetalte per morgenen den 04 jan:
Svein Einar Vatne
Petter Tømmerås Bossum
Magnu Blütecher Dysthe
Jan Endre Pettersen
Hans Kjenes
Alexander Blomquist
Tom Kenneth Solli
Martin Andre Røhme
Tom Støvern

edit: FOM tirsdag 05 jan øker prisen med 10%, til kr 385.
idag er siste sjanse til å betale for normalpris.

edit: med 1 avbestilling (Jesper Olsen) er det nå plass til alle. Da gjenstår det kun å betale.
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

PetterTB
Fennblade

Post by PetterTB » Mon Jan 04, 2016 12:11 pm

Jeg melder avbrudd. Ble plutselig mye som skjer og lite maling/spilling :/

Rutgar
Gremlin

Post by Rutgar » Tue Jan 05, 2016 10:31 am

Hei

Jeg har et spørsmål angående objektiver: stilles det noen spesielle krav til disse (modellering/maling) eller holder det med en base som det står "Objective" på?

Thomas

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Tue Jan 05, 2016 10:46 am

Vi stiller med objectives av den litt kjedelige sorten, men om du tar med selv er det ikke noen spesielle krav. Men det ER penere.
-Kaptajnen

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Thu Jan 07, 2016 1:08 pm

Hvor strengt vil dice down praktiseres? Vil kamper som ikke er ferdig under berammet tid spilles ut i pauser, eller vil det bli en klar kutt når runden er over? Med tanke på at kamper er på to timer inkludert finne motstander, bord, fikse terreng, finne fram ting osv, vil kamptiden være kortere enn 60 minutter per spiller. Litt greit å vite om man på forhånd burde ta hensyn til dette under spillets gang :)

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Thu Jan 07, 2016 1:40 pm

Spillerne før deg skal sette opp terrenget til neste kamp, så du har 15 minutter minimum til å finne motstander og flytte hæren din til bordet...er det for lite?

Vi må være ganske stramme for å rekke 4 kamper lørdag...
-Kaptajnen

Surmelk
Enigma Foundry

Post by Surmelk » Thu Jan 07, 2016 1:55 pm

Kaptajn Congoboy wrote:Spillerne før deg skal sette opp terrenget til neste kamp, så du har 15 minutter minimum til å finne motstander og flytte hæren din til bordet...er det for lite?

Jeg ville foretrukket litt kortere lunsjpause, og litt lenger tid mellom kamp 2 og 3. F.eks 45 min lunsjpause og 30 min mellom kamp 2 og 3.

15 min er ganske kjapt på å få notert og innrapportert fra kamp 2, sette opp terreng til neste kamp på det gamle bordet, pakke modeller og flytte seg til nytt bord, finne motstander, sjekke lister, dobbeltsjekke terrengoppsett på nytt bord, velge lister, velge ADR etc.

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Thu Jan 07, 2016 2:12 pm

Erfaringene er at vi blir gående mye mellom hvert spill, men om folk er mer komfortable med det kan jeg godt endre tidsskjemaet.

Det som også vil hjelpe mye er om folk sender inn lister før turneringa. Helst denne uka.
-Kaptajnen

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Fri Jan 08, 2016 3:23 pm

Kaptajn Congoboy wrote:Spillerne før deg skal sette opp terrenget til neste kamp, så du har 15 minutter minimum til å finne motstander og flytte hæren din til bordet...er det for lite?

Betyr dette at det er meninga klokka skal startes når det står kampstart er oppgitt? Så man skal velge lister, rulle for side, ta eventuelle ADR-greier osv i pausen?

Sorry for pendantiskheten, men litt lei kamper hvor man taper på dice down med 20 min igjen på egen klokke fordi runden ikke er like lang som klokkene legger opp til, så vil gjerne lage lister hvor det ikke kan skje :p

EDIT: For å presisere har jeg ingen problemer med tidsoppsettet, jeg vil bare vite om sjansen for å spille ut lange kamper... :)

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Fri Jan 08, 2016 3:38 pm

Oguleth wrote:

Betyr dette at det er meninga klokka skal startes når det står kampstart er oppgitt? Så man skal velge lister, rulle for side, ta eventuelle ADR-greier osv i pausen?

Sorry for pendantiskheten, men litt lei kamper hvor man taper på dice down med 20 min igjen på egen klokke fordi runden ikke er like lang som klokkene legger opp til, så vil gjerne lage lister hvor det ikke kan skje :p

EDIT: For å presisere har jeg ingen problemer med tidsoppsettet, jeg vil bare vite om sjansen for å spille ut lange kamper... :)
Klokka startes når du begynner med deployment. Det andre skal tas i pausen. Jepp.

Jeg kan godt legge inn lengre pauser. Men det er det samme opplegget som i (for)fjor, og da satt vi gjerne og ventet i 10-15 min fra alle var på bordene fordi folk ble ferdige i forkant.
-Kaptajnen

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Fri Jan 08, 2016 3:40 pm

Oki, takk for svar :)

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Wed Jan 13, 2016 10:34 am

Husk å skrive ut to kopier av listene dine på dette formatet: https://iwargame.files.wordpress.com/20 ... _sheet.pdf

evt side 12 her: https://iwargame.files.wordpress.com/20 ... _sheet.pdf

Alle som ikke har sendt inn lister har fått en rød X etter navnet sitt i lista på første side. For her satser vi på shaming og naming.

Vel møtt lørdag!
-Kaptajnen

Post Reply

Return to “Oslo Wargames Grand Tournament”