2017 generell feedback

Turneringer i forskjellige miniatyrspill, Oslo

Moderator: Frederique

Frederique
Archangel

2017 generell feedback

Post by Frederique » Sun Jan 29, 2017 9:19 pm

Takk for i år alle sammen! 200+ miniatyrspillere, ny Norgesrekord har det blitt meg fortalt.
Tar gjerne imot ris og ros på selve arrangementet, dvs alt som ikke har med selve spillingen å gjøre. Mat/lysforhold/plass/parkering / informasjon i forkant og underveis, etc.

Det er alltid noe som kan gjøres enda bedre til neste år. 8)
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

chranos
Warlock

Post by chranos » Sun Jan 29, 2017 9:33 pm

Tom for øl på en lørdag? :D

En infotavle/prosjektor hvor generell informasjon om NM, sponsorer, foreningene som støtter med turneringer osv kan ha info hadde ikke vært dumt, men selvølgelig ser jeg at det er dyrt med en såpass god prosjektor at den er bra nok i en opplyst idrettshall.

Flere søpplebøtter i hallen (mulig det går på TO eller hvor rotete folk er), jeg var en av de siste 10-15 igjen i hallen og ryddet. Det lå søppel strødd spesielt hos Warmahordes/xwing fløyen. En plastpose med bananskall? WTF RYDD OPP ETTER DERE!!!
Skal ikke nevne navn men pizzapartyet til enkelte warmahordes spillere på tribunen kunne kanskje vært avsluttet uten at en halv pizza og halvspiste skalker skal ligge igjen utenfor pappeskene sine.
Jeg kjenner jeg skammer meg litt for hvor lite hensynsfulle enkelte deltagere er for den generelle ryddigheten og hygienemessige tilstanden skal være etter man har kost seg litt.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

Ravage
Greylord Outrider

Post by Ravage » Mon Jan 30, 2017 1:47 am

For få søppelsbokser og papir på toalettene til håndtørking.

Det trengs mikrofon med høytaler til slike ting som malekonkurransen og utroping av vinnerene. Håpløst å høre noe som helst, eller få med seg hva som skjer. Det er jo et NM, så litt liv tåler vi i hallen.

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Mon Jan 30, 2017 6:54 am

Som fow arrangør syns jeg egentlig alt fungerte ganske bra. God luft, lys og pølse i vaffel.

Skal det være noe å plukke på så kunne det vært litt mer øl, når man er tom for ipa 14:00 føler jeg man har undervurdert litt :wink:
Join the Invasion www.Invasion.no

Hope is the beginning of unhappines

diamid
Gremlin

Post by diamid » Mon Jan 30, 2017 11:03 am

Synes det hele var veldig bra.

Eneste jeg savnet var mulighet til å overnatte i hallen.
Tror det er flere som ser på konstadene med å reise lang med tog eller fly og i tilegg dyre hoteller nedi sentrum. (Siden Ekeberg camping holder vinterstengt)

Ref kommentarer om rydding. Var på X-Wing og vi var vell de første som hadde klappet alle bord og stoler sammen og fjernet søppel. Synes det var grei mengde med søppelkasser, så lenge de blir tømt regelmessig. Men er jo et problem at mange ser på en tom pizza eske som sin egen søppelkasse. Burde evt settes opp store pappesker ved siden av søppekassene for kun Pizza Esker. Da pizza esker tar mye av plassen ment for vanlig søppel.

Tribunen burde vell strengt tatt bare vært satt "Off-limits". Er vell ingen deltagere som trenger å være der/bruke det.

Ellers synes jeg det burde være et alkoholfritt arrangement. Er selv glad Whiskey drikker, men synes slike arrangement burde være fritt.

Men veldig happy, og sees nok igjen neste år. Men gjerne med soveplass i hallen ;)
Stavanger - De Tre Sverd
Star Wars X-Wing and Magic TG

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Mon Jan 30, 2017 4:21 pm

Det var utrolig glatt på vei bort til hallen, er nok ikke ditt ansvar Fred, men jeg ser for meg at det er kjipt å gå i bakken når man bærer på miniatyrer :/

Ellers så syns jeg alt fungerte veldig fint. Bra lyd/lysforhold.

10/10

-T
KoWboy og Cog of Cyriss

amir90
Electromancer

Post by amir90 » Mon Jan 30, 2017 8:14 pm

Masse fint har blitt sagt her, så jeg bare tar opp det temaet ingen har tatt opp ennå.
Stort pluss for kaffeservering, mye bedre kantineopplegg enn det som var ifjor.

Toalettene var til tider uholdbar. Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og aldri har jeg blitt så sjokkert som toalettene på guttedoen på Ekebergshallen. Folk får søren med lære seg å tørke opp etter seg. Jeg snakker ikke om bæsjflekk i dovannet, men bokstavelig talt bæsj på DO-SKÅLEN, OG RUNDT DEN, OG PÅ VEGGEN VED SIDEN AV TOALETTPAPIRET. Sånn seriøst, jeg vet noen av oss er store i størrelsen og kan miste kontroll på bæsjen, men herregud. Tørk det opp med papir og vask hendene etterpå.

Gunnarto
Fennblade

Post by Gunnarto » Mon Jan 30, 2017 9:49 pm

Lirte av meg en del feedback i 40k tilbakemeldingsfeltet.
Tar denne her da det passer bedre som generell tilbakemelding.

Jeg ser at de aller fleste av oss som spiller er godt over 18 år og at det meldes om at kafeen gikk tom for øl tidlig. Så det var nok et populært tilbud. Likevel syntes det er et dårlig signal å sende at det er alkoholservering på et arrangement som dette. Vi er tross alt avhengige av nyrekrutering og vil tro at det kan være små spillspirer som kunne tenkte seg å bli med med som ikke får lov fordi det serveres alkohol på turneringen.

WolfmasterX
Gremlin

Post by WolfmasterX » Mon Jan 30, 2017 10:26 pm

Hei,
Vil hive meg på det AMIR sier? (spilte jeg mot deg?)

som jeg skreiv i 40k tilbakemeldingstråden.

Dassene var så skitne at jeg tissa ute. Jeg måtte bæsje veldig mye, men holdt meg til jeg kom hjem.

Jeg jobber på gamlehjem (deltid, ikke DØM!) så jeg er vandt til avføring for å si det mildt, men da jeg gikk inn i båsene der krøyp tissen inn i kroppen. Eneste gangen jeg skulle ønske at jeg var intressrt i shit-play. Da hadde jeg blitt hard som en påla!

Seriøst, neste gang fredrik sørger du får bedre dasser.

chranos
Warlock

Post by chranos » Mon Jan 30, 2017 11:07 pm

Så konklusjonen på feedbacken er at en god del miniatyrspillere er hensynsløse, grisete, tullebukker.
Seriøst, neste gang fredrik sørger du får bedre dasser.
Rant start

Nei, neste år så kan folk ta med seg litt mer folkeskikk, oppryddingskulturen har tydeligvis falt siden 40 av 50-60 spillere på 2d6 Alliance bar stoler og bord til det var ryddig.

20-25 av 200+ er en mye lavere prosentandel.

Så neste år kan folk vaske opp og rydde opp skiten sin selv. De kan drite i å legge igjen skorper og halve pizzaer på tribunen, en opprevet plastpose med bananskall ved warmahordes hjørnet, lære seg å bruke en dobørste og kontakte vaktmesteren (som var tiljengelig hele helgen) dersom noe manglet eller var så ille at man ikke kunne gjøre det selv.

Snittalderen på NM var nok langt over 21 men med bakgrunn av det jeg og andre klager på virker det som om det er en stor porsjon med folkeskikken til 7åringer.

Om du var en av de som ikke ryddet opp søppelet ditt eller griset til på andre måter kan du skamme deg og lære deg folkeskikk om du skal være med neste år eller lignende arrangement.

Rant over
Last edited by chranos on Mon Jan 30, 2017 11:38 pm, edited 1 time in total.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Jan 30, 2017 11:29 pm

WolfmasterX: det var bare 2 personer under 18 på arrangementet, men utifra oppførselen din så virker det som du var en av de?
Du har gjort ditt poeng - vennligst ikke vær så jævla barnslig.
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

amir90
Electromancer

Post by amir90 » Tue Jan 31, 2017 12:27 am

Wolfmaster er enten et troll eller så kødder han bare med litt dårlig humor. Uansett hva, så tok dere hans bait. (Han blir hard av shit-play folkens, det var en dead giveaway).

5/10 made me reply.

Vil bare klarifisere at min klaging på denne tråden er ment mot folk som gjorde dette. Selvsagt skal ikke arrangøren gå rundt og være mor og vaskedame for folk.

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Tue Jan 31, 2017 8:53 am

Jeg har et par ting:

En person med oversikt over hvor hvert spill skulle være burde vært i Ekeberg hallen fra vi begynte å rigge. Dette kan lett løses.

Mangle på terreng med ruiner bøy på en del utfordringer, spesielt når jeg ikke hadde fått beskjed om at dette ikke fantes i terreng beholdningen og trengte 18 stk. Er dette tilfelle, eller var det bare jeg som var udugelig og ikke fant noen ruiner før andre hadde brukt dem opp?

Utover det, vel gjennomført.
ETC 2016 - T9A Dwarven Holds
ETC 2018 - T9A Infernal Dwarfs - Kaptein
ETC 2019 - T9A Warriors of the Dark Gods
ETC 2020 - T9A - Kaptein
Kongsberg Tablewar

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Tue Jan 31, 2017 3:20 pm

I det hele tatt var jeg veldig fornøyd med oppholdet, kjempebra innsats av alle de som stelte i stand dette! :)

Den største forbedringen fra i fjor var for min del definitivt kiosken. I fjor ble jeg skikkelig irritert av høye priser, type 20 kr/kaffe, men i år var prisene akseptable og personelle hyggelige

Har ikke så mye å komme med da jeg stort sett var fornøyd, men er enig i noe av det som ser ut til å gå igjen:
Til neste år burde en nok anskaffe seg en mikrofon så dere slipper å gå rundt og rope i hele hallen. Det hadde også vært praktisk med søppelkasser rundt om i hallen, husker dere hadde det i fjor og da hadde man kanskje unngått en del av forsøplinga.

Toalettene var en skandale, men her er det nok mest deltakerne som må ta ansvaret. Normal folkeskikk og slikt.

Kommer definitivt igjen neste år, så lenge det arrangeres flames ihvertfall! ;)

Qlipoth
Holy Zealot

Post by Qlipoth » Wed Feb 01, 2017 1:49 am

[quote=Gunnarto] Likevel syntes det er et dårlig signal å sende at det er alkoholservering på et arrangement som dette. Vi er tross alt avhengige av nyrekrutering og vil tro at det kan være små spillspirer som kunne tenkte seg å bli med med som ikke får lov fordi det serveres alkohol på turneringen.[/quote]

Selv om jeg ikke ble med på NM2017 (men var med på 40k2016 på 5.plass) så vil det være helt uaktuelt å være med på et alkoholfritt opplegg. NM har, så vidt jeg har opplevd, forskjellige lenker på alder i henhold til alkoklholservering, og jeg tror ikke at alkoholservering hindrer noen aktive spillere i å delta, uansett hvilken religion/livsstil de måtte tilhøre. Viktig med et par styringspils :))))

Post Reply

Return to “Oslo Wargames Grand Tournament”