2017 generell feedback

Turneringer i forskjellige miniatyrspill, Oslo

Moderator:Frederique

Frederique
Archangel
Re: 2017 generell feedback

Post by Frederique » Wed Feb 01, 2017 8:11 am

Uaktuelt faktisk. Det er kos og internasjonal stemning med øl (derfor vi liker å ha det) men 9 av 10 turneringer i Skandinavia har vel alkoholforbud ettersom det arrangeres på skoler, så la oss ikke bli altfor bortskjemte på ølserveringen? :wink:
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Wed Feb 01, 2017 4:42 pm

Fra mit synspunkt var kiosk, lokalefordeling til forskellige turneringer og mad (om end det stadig haltede lidt for visse) markant bedre end sidste år. Hurra for det!

Blighted
Gobber

Post by Blighted » Thu Feb 02, 2017 3:27 pm

Jeg synes kafeen var veldig bra og stemmer for å beholde ølsalget :)

Det var veldig praktisk å kunne forhåndsbestille mat og gjorde at vi sparte tid i pausen, håper det blir en lignende ordning neste gang også!

Ivovich
Enigma Foundry

Post by Ivovich » Sun Feb 05, 2017 11:07 am

Jeg er veldig fornøyd med de her dagene! La ikke merke til noe av det som ble klaget på- tribuner og drit.
.. Syns dere kunne kjøpt inn mer øl- kanskje og litt sprit som reserve hvis dere igjen går tomme. Større og trivligere langbord ved cafe-bar??

Det jeg savner mest av under alle de her Nm turneringene, er muligheten til å raskt prøve ut andre spill enn det jeg er kommet for å spille. Hva med litt demo-prøvespilling mot lørdags kvelden?
https://31.media.tumblr.com/4a5b6b04f214eef332b3f8a96072dd9c/tumblr_ng2lgrSkof1r3gb3zo1_400.gif
Raz I 9thage forum.

chranos
Warlock

Post by chranos » Sun Feb 05, 2017 1:08 pm

@ivovich.

Tabletopbattle hadde demo i Bolt Action, Blood Bowl. Tror Andreas Ringquist kjørte infinity demo. Helge og Rebekka hadde demo i sitt inquisitor/necromunda/aos/creepy spill tror jeg.

Alle disse var der langt ut på lørdagskvelden.
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Sun Feb 05, 2017 1:22 pm

Ivovich wrote:.. Syns dere kunne kjøpt inn mer øl- kanskje og litt sprit som reserve hvis dere igjen går tomme.
Vi hadde ikke skjenkebevilling for sprit :lol: there are rules, you know!

Ellers enig i at vi kunne ha satt opp flere sitteplasser. Det var egentlig planlagt, men kokte bort under rigging.
Frederick B

Ivovich
Enigma Foundry

Post by Ivovich » Sun Feb 05, 2017 2:01 pm

-- Var vel mest opptatt av å drikke øl etter siste kamp på lørdag,.. men, men- takk Chranos.

Kanskje sette opp en oversikts informasjons tavle om hva som skjer hvor og når
https://31.media.tumblr.com/4a5b6b04f214eef332b3f8a96072dd9c/tumblr_ng2lgrSkof1r3gb3zo1_400.gif
Raz I 9thage forum.

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Mon Feb 06, 2017 4:07 am

Alt i alt syns jeg det var mye bra på eventet.
Har skikkelig bra kontroll på magen så kom ikke i "knipa" med toallettene. (Putta vel omtrent ikke i meg annet enn et par pølser og kaffe/øl).
Jeg følte vel at det var litt tight på tidsskjemaet i T9A til at jeg fikk tatt for meg det storslagne nørdepartiet som NM er, skulle gjerne ha vandret litt mer rundt og kikket enn det jeg fikk tid til.

Det jeg savnet mest var vel kanskje ting som allerede er nevnt:
Designert drikke område. Tenker i retning av noe festival border eller noe.
Mulighet for å drikke sprit. Spurte vel min arrangør for T9A, men fikk vel et slags svar på at det ikke var lov med medbragt. Det er jo litt synd, går kanskje å fikse muligheter for dette til neste gang?

Dette med at man syns at NM skal være alkoholfritt er jeg heller noe skeptisk til.
Tror ikke akkurat det er noen der som er overstadig beruset, føler ikke på noen måte at man skal frykte fyllefest stempelet.
Enkelte ølglade vikinger fra T9A fyrte jo på alle sylindre hele dagen, men man merket vel ikke noe til det før vi var godt passert siste slag for alle systemer (unntatt WarmaHordes slik jeg forstod det).
De fleste nørdene i hallen er jo godt voksne de aller fleste av oss, så tenker at de aller fleste har vel et greit forhold til alkohol :)

Så kort oppsummert:
- Digget kiosk opplegget, selv om jeg måtte bruke alternativ lommebok (må huske å betale Sigbjørn tilbake!) pga uforutsette hendelser med bankkortet mitt. Cashless er veien å gå fremover!
- Fiks et par kart og/eller gjerne en skriftlig infopakke når man kommer inn døra med hvem skal spille hvor av systemene og gjerne merke ut søppeldunker på kartet (forstår det som at det er kanskje noen som trenger det).

Sånn uansett, når man ser på totalpakka, hadde jeg fått akkurat den samme pakka igjen så hadde jeg glatt møtt opp en gang til hvis jeg hadde vist hva jeg gikk til i forkant, å det sier vel sitt :)
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Feb 06, 2017 10:21 am

Kalerith wrote:men fikk vel et slags svar på at det ikke var lov med medbragt. Det er jo litt synd, går kanskje å fikse muligheter for dette til neste gang?
Arrangementet hadde skjenkebevilling. Da er det ikke lov med medbragt. Sånn er det bare. 8) ellers enig i mye av tilbakemeldingen din.
Frederick B

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Mon Feb 06, 2017 1:05 pm

Mente om det ikke går ann å fikse skjenkebevilgning for sprit dog, ikke medbragt, ser at jeg ikke formulerte meg godt nok :)
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Post Reply

Return to “Oslo Wargames Grand Tournament”