X-Wing 2017 Feedback

Turneringer i forskjellige miniatyrspill, Oslo

Moderator:Frederique

Troondskap
Fennblade
X-Wing 2017 Feedback

Post by Troondskap » Mon Jan 30, 2017 10:25 am

Hei, tar gjerne imot feedback på hva som var bra og hva som kan bli bedre samt hva som var dårlig på gjennomføringen av X-Wing turneringen.
By the time they had diminished from 50 to 8, the other dwarves began to suspect "Hungry”

diamid
Gremlin

Post by diamid » Mon Jan 30, 2017 10:51 am

Først av alt, tusen takk Trond for å ta på seg arrangør oppaven!
Og takk til alle jeg spilte mot, for godt spill og gentelman/kvinne holdninger.

Første gang jeg er med, og kan vell ikke skryte av egene resultater, men jeg hadde det utrolig kjekt. Som tross alt er det viktigste. (Noe jeg selv husket i bilen på vei hjem :P ) Synes det hele gikk for seg på en sikkerlig og god måte.

Eneste som jeg synes var litt irriterende var hastverket vi hadde med å fullføre alle kampen innen et viss klokkeslett. Var ikke mer tid mellom hver kamp enn til å pakke tingene sammen og finne den nye partneren. Skulle gjerne sett at det var litt mer tid mellom hver kamp til å feks kjøpe seg noe mat, drikke eller toalett besøk. (Noe som var krise for en som ikke hadde fått i seg frokost :oops: )

Arrangementet er jo tross alt et 2 dager event, så kunne gjerne set at hovedturneringen gikk lenger utover lørdagen. Forstår at noen ønsket å sette kursen hjem igjen, men går fly seinere på kvelden. Selv kjørte jeg opp fra Stavanger fredag kveld, og ned igjen søndag kveld så forstår hatet med lange turer. (Tror mulighet til å sove i hallen hadde gjort ting litt bedre for de fleste, med tanke på kostnader, men det er jo feedback for arrangmentet i seg selv)

Jeg likte også veldig godt 60 poengs turneringen på Søndagen! Så blir gjerne med på det igjen! Så stemmer for offesiell 2 turneringen neste år, en 100poeng Lørdag og en 60 Poeng Søndag.

Eneste endringen jeg kunne likt å sett, var en begrensning på bruk av Large ships.
For 100 poeng turneringen synes jeg 1 large ship er nok.
For 60 poeng turneringen synes jeg det burde være small ships only.

Tror dette hadde tvunget folk til å tenkte litt nytt, og ikke like enkelt å ta fra lister på nettet.

Igjen tusen takk, og sees nok igjen neste år!
Stavanger - De Tre Sverd
Star Wars X-Wing and Magic TG

LeadBelcher
Battle Boar

Post by LeadBelcher » Mon Jan 30, 2017 12:03 pm

Tack för en bra genomförd turnering. :D

Ros.
Gott om plats runt spelborden.
Bra lys.
Hyggliga och duktiga motståndare. Casual feeling :wink:
Rask paring mellan kamperna.

Förbättringar.
Promotering av turneringen kunde ha skett lite tidigare undrar hösten.
Med reminder ett par gånger.

Lite tidigare start på lördag.Exempelvis 10:00 så kunde vi ha haft 30 min paus mellan kamp 2 och 3.

Utse en eller två "Marshall" som kunde hjälpa till vid regelfrågor mm. Det kan gott vara en eller två av spelarna.

Gärna en lite mer "officiell" dag 2 turnering.... vad med en lag turnering?? Finns ingen sådan i Norge i dag vad jag vet.

Ris.
Nej...

PS kul med live stream från bord 1.
Håkan.

Post Reply

Return to “Oslo Wargames Grand Tournament”