- battlegruppen Blackhide Wrastler (9), Swamp Horror (8) og en Bull Snapper (3),
- et par fulle Gatormen Posse units (9x2) og en redusert Bog Trog Ambushers unit (5), og
- soloene Wrong Eye og Snap Jaw (9), Which Doctor (3) og Feral Geist (1).
Hva gikk galt? For meg gikk det galt i turn 4 med ett stort feilgrep og en drøss dårlige terninger.
- For det første unnlot jeg å bruke Bull Snapperens Spiny Growth på Swamp Horror’en, som dermed døde de 1000 nålers død i turn 5 og 7, etter at jeg hadde lært at jeg ikke kunne stacke den med Elastisity på Blackhiden i ferd med å angripe hans Deathjack.
- For det andre klarte Blackhiden å fluffe mot Deathjacken, selv buffet med Boundless Charge, Fury og Elastisity.
- Det var også et spørsmål om jeg burde ha featet i turn 2. Da ville Deneghra trukket seg bakover i turn 3, latt meg slå hjelpeløst i lufta i turn 4 før hun ville gått til motangrep og antakelig fått mer effekt ut av featet sitt i turn 5.
Tweake lista? Cryx er med sine mange udøde generelt en dårlig matchup for gatormen, men det gjaldt i mindre grad denne lista . Allikevel bør noe kunne gjøres annerledes, tenker jeg. Det har vært skumlet om lister med tre Gatormen Posses der ute, og de kan enten Wrong Eye og Snap Jaw, eller Which Doctor/Bull Snapper, Bog Trog Ambushers og Feral Geist. Jeg er imidlertid glad i dem alle, og frykter trafikkork om jeg skal jobbe meg oppover med tre fulle units sentralt på bordet. Også lurer på hvilke synergier jeg bør vektlegge.
Noen tanker, kommentarer?