Unicorn drar på Crusade igjen, kamp 5

Her kan vi poste battle reports du vil dele med andre

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Unicorn
Wraith Engine

Unicorn drar på Crusade igjen, kamp 5

Post by Unicorn » Wed Apr 15, 2015 9:57 pm

Dette er kamp 5 av de jeg hadde på 2d6 crusade. Hvis du ikke har lest de forrige anbefaller jeg deg å lese de før du leser denne.

Okey, siste slag på Crusade, jeg er oppe på 7 plass og har beina plantet blant topp 10. Han som leder ligger 6 poeng foran meg så dere kan tenke dere hvor jevnt det var blant topp 10. Med et godt resultat ville topp 10 være sikret, med et veldig godt resultat og litt flaks kunne jeg kanskje nå pallen, men det ville bare være en bonus.

Min mostander i siste kamp var Lasse Kalberg. Han spilte Empire og i tillegg til å være en knakende hyggelig kar er han en god spiller også.

Hans liste var
Arch Lector på Pimp Mobile med 4+ wardsave og noen andre items
BSB på Pedasus med 1+ save og 2+ ward mot flaming
Lv4 mage med wand of jet, light magic
Lv2 mage med dispel scroll, light magic

50 Halberdiers med full command
15 archers i skirmish
20 Swordsmen
5 Archers, skirmish
7 Demigrifs med standard og musiker
1 Cannon
1 Steam Tank
1 Hurricanum

Min liste var

LoC, lv4 tzeentch magi (general) wand of wimsy (tok den alle kampene)
Wrath of Khorne Bloodthirster
Herald of Nurgle BSB

24 Plague bearers, standard, musiker
10 horrors, standard
10 horrors

5 beast of nurgle
5 furies med mark of tzeentch

4 Plague flies med poisen, standard of flming banner

Image

Mine spells, horrors med banner hadde pink fire (nr2), den andre horror enheten hadde blue fire. LoC hadde Blue fire, glean magic, bolt og gateway.

Hans spell lv 2 0 og 2, hans level 4 hadde 0,4,5,6

Min motstander

Image

Hans Deployment

Image

Min Deployment

Image

Tanker før kampen

Dette kom til å bli hardt. Lasse hadde dobbel banishment på styrke 5 og 6 samt 2 shems burnig gazes, kombinert med stank, stor enhet med demis og en kanon kunne han virkelig skade meg på avstand og grinde meg i nærkamp. Spesielt med alle buffsa han kunne få opp å gå.

Planen min var å få maks ut av thirster som kunne skade både stank og demis. Holde LoC i livet så lenge som mulig og kaste gateway på det som thirster ikke klarte å ta og se hvordan det gikk

Vi rullet om å starte og han fikk høyest og startet.

Han runde 1

Image

Enhetene hans rykker frem. Magi (7) blir 8 vs 7 terninger etter jeg fikk channel mens han hadde hurricanum. Shems burning gaze dreper 2 plaguebearers, mens resten av hans spells klarer jeg å stoppe.

Steam Tanken åpner med en missfire og mister 2 wounds :) Kanonen hans tar 2 wounds av en flue.

Min runde 1

Image

Jeg kan faktisk charge med thirster inn i demis allerde første runde, og etter å ha tenkt meg om litt så kjører jeg på og charger. Resten av hæren min ruller frem. Furies bruker jeg til å blokke stank fra å treffe thirster i siden mens jeg er offansiv med beist, de burde klare en charge fra halberdiers.

I magifasen så ruller jeg 2! :shock: alle mine må ta test men det eneste som skjer er at 1 beist mister 3 wounds. Jeg kaster bolt på Steam tanken og den mister 3 wounds :P men får 6+ regen. I nærkamp så dreper thirster BSB'en hans i en challenge men hans demi griffs står.

Image

Han runde 2

Han charger med halberdiers, pimp mobile og stanken inn i beista mine, ouch time. Resten av hæren hans flytter rundt på seg.

Image

I magifasen så ruller han 6, men jeg klarer å channele 2 terninger så jeg har 7 mot hans 6. Han åpner med irresistable blessing fra arch lector som gjør at han kan rerolle failed rolls to wound innenfor 6. Resten av blessingene stopper jeg.

1 flue blir skutt ned av kanonen. I nærkamp så får thirster inn 2 wounds på demigriffene mens jeg ikke får noe skade tilbake. Jeg mister ingen wounds på LD test. I den store nærkampen så mister beista først 6 wounds på impackt hits. Arch Lector utroper en challenge og beist tar i mot, beistet mister 1 wound mens lectoren mister 1 wound. Enda et beist mister 1 wound fra halbadeirs. 5 halbadeirs blir drept. Så ruller jeg instabilety og ruller 7. Da vil det stå 1 beist igjen med fullt wounds. Jeg reroller og ruller

Image

dobbel 1!!! :mrgreen: 8) og alle mine beist kommer tilbake!

Min runde 2

Okey, nå er det bare å kjøre på etter å ha vært så heldig som jeg var.

Image

Jeg charger ingenting. Fluene mine hadde ikke sidecharge så måtte lenger frem og opp på sidene for å kunne charge inn i den store kampen. Furies går mot kanon. Jeg ville ikke gå frem med LoC før den var tatt ut. Resten flytter opp.

Magi så ruller jeg 11, og hans lv4 må ta en ld test men den klarer han. Lasse klarer så å stoppe alle mine spells og jeg failer casting.

I nærkamp så bruker thirster breathweaponet sitt og sammen med slag så får han inn 5 wounds på demis. Han får 2 tilbake. Hurrikanum gir +1 to hit i nærkamp til alle enheter innenfor 6, noe som hjalp demis noe veldig. Han står.

I den store kampen så mister beistet i challenge 2 wounds og et beist går ned, hadde bare 1 wound igjen. Arch lector saver 2 wounds med 4+ med reroll. 6 halbadeirs blir drept, jeg mister ikke noe ekstra wounds på ld test.

Han runde 3

Image

Ingen charges. Lasse ruller over på antall steampoints og stanken mister 2 wounds men får 2 steam points, så nå har den 6. Men han glemmer å bruke de for å grinde med steam tanken. Han kom på det etter magi og skytefasen :| Han flytter rundt, magene sikter seg inn på furies.

Magi (3) han får 2 ekstra terninger og får gjennom banishment på furies som dør. Arch lektor får inn en flaming bound spell som gir alle enheter flaming innenfor 6, beist saver wounds fra spellen.

I skytefasen skyter kanonen over fluene mine.

I nærkamp ruller jeg 2 poinsen wounds på archlectoren og Lasse failer begge armor savene og wardsavene og lectoren går ned :D 5 halbadeirs dør og jeg mister ingenting. Vogna til lektoren stikker og skaper panic blant swordsmen bak som også stikker men ingen av bordet. Resten står. Thirster dreper 1 demi men mister 2 wounds selv, bare 1 igjen

Image

Min runde 3

Image

Plague bearers inn i archers. Fluer inn i flyktende swordsmenn for å jage de nærmere kanten, så failer jeg testen for å redirekte inn i halbadeirs :?

I magifasen får jeg inn 2 wounds på hurricanum gjennom bolt, resten blir stoppet.

I nærkamp så dør 2 plaguebearers og min BSB mister 1 wound, mens plaguebearers dreper 6 archers som stikker. Jeg reformer mot demis. Jeg regnet med thirster gikk ned for telling. Noe han gjør i påfølgende kamp. Lasse reformer demis til en lang rekke mot LoC.

I kampem mellom beist og halbadeirs og stank så dør en del halbadeirs mens jeg mister ingenting, han står.

Image

Han runde 4

Image

Demis charger LoC, men failer! :o og for å gjøre det totalt mørkt for Lasse så løper hans Lv4 av bordet sammen med swordsmen og vogna. Archers rallyer. Stanken grinder inn 1 wound på et beist som dør.

I magifasen får griffer WS og I 10. Kanonen skyter igjen over fluene. I nærkamp mister jeg igjen ingen wounds. Det merkes at han ikke har noen buffs. Men jeg dreper bare 4 halbadeirs, jeg mister ingen ekstra wounds.

Image

Min runde 4

Image

LoC og plaguebearers inn i demigriffs. Fluer inn i siden på Halbadeirs. Igjen får jeg 11 i magifasen, igjen klarer han ld testen sin på magen. Jeg dreper hurricanum med gateway. Archer mister også noen modeller og flykter

I nærkamp dreper jeg 14 halbadeirs, 11 igjen. Jeg mister 1 wound på et beist. Han står. Demis dreper 3 plaguebearers men failer å treffe BSBen, mens jeg dreper 2 demis. De failer breaktesten sin og kommer jeg unna med LoC hakk i hæl. Men nå står LoC ute i plain sight til kanonen hans.... :|

Han runde 5

Demis flykter videre og klarer ikke å rally. Archer løper av bordet. Stank får inn 3 wounds på beist og nå står det bare 1 beist igjen. I magifasen så får halbadeirs ws og I 10, Magi gjør nada. Så skyter kanoen. Han ruller først 2, så ruller han enda en 2 og kulen bommer 8) phu.

I nærkamp får siste beistet 1 wound, mens halbadeirs mister 9 stykk og de 2 siste stikker og blir løpt ned av fluer.

Image

Min runde 5

Image

Fluer charger archers med lv2 mage, LoC charger demis og tar de igjen, reformer mot kanoen

I magifasen tar jeg ut kanonen med en gateway. I nærkamp skjer det ikke noe mellom stank og beist, mens archers med mage blir drept.

Seier til demoner 16-4

Tanker om kampen

Phu for en kamp. Jeg vil sa det til Lasse at kampen ble omtrent avgjort i runde 2 når jeg rerollet og fikk 2 på breaktesten min med beist. Da var mye gjort, hadde ikke det skjedd hadde han fått resten av sitt løst i neste runde, det er jeg sikker på. Og da hadde han kunne valset over mine bakre linjer. Det hjalp ikke akkurat på at han failet såpass mange panic og rally tester heller.

Jeg valgte å rett og slett kjøre på og satse på at lykken sto de djerve ved, noe den gjorde denne kampen.

Det ble til slutt en 4 plass til meg :) noe jeg er utrolig fornøyd med med tanke på spillgrunnlaget mitt. Det hadde vært morro å reise fra turneringen med en premie men 4 plass var over det jeg håpte på så

Nå gleder jeg meg til neste gang jeg ser alle jeg møtte, om det blir Invasion eller tidligere vet jeg ikke, men morro blir det uansett

Takk for at dere leste

Håper jeg ser dere alle på Invasion
Okidoki, skal ikke legge meg opp i interne ting mellom en engel og en enhjørning, det kan fort bli nasty

Join the Invasion
www.Invasion.no

Return to “Battle report”