Tar like så greit for meg alle gamesene mine på Invasion i en post.
G16-17-18-19 og 20 kommer da i denne posten.
Jeg valgte følgende liste fordi jeg ville prøve å vinne Invasion, ikke fordi jeg synes den var den beste listen eller fordi jeg synes den var kulest å spille, men fordi den gav meg en del gode kamper inn i de jeg regnet med kom til å befinne seg blant toppen av rankingen.
Jeg hadde en følelse på at jeg kunne komme til å møte Lars Morten, Hans og kanskje Jørund i forkant siden de var de antatt sterkeste deltakerne med. Hermund var også med, men han kjørte litt mer opplæringsløp og var med mest for å kose seg med nerdene og lære opp kidsa litt.
Karl-Erik "Kalerith" Hansen
Army: Ogre Kingdoms
Shaman, hellfist, 4 spells thaumaturgy, dragonfire gem, ring of fire 695
Mammoth Hunter, Tusker, ironfist, bluffers helm, trollhunter, throwing spear. 450
Mammoth Hunter, throwing spear, axe breaker gauntlet, dragonscale helm, potion of swiftness, tusker. 350
3. Bruisers 165
3. Bruisers 165
3. Bruisers 165
15. Scraplings, bows 110
20. Scraplings, foreman, bows. 190
5. Tribesmen, paired weapions, banner, musican, standard of dicipline. 343
2. Tusker cav 300
Thunder Cannon 300
Thunder Cannon 300
Rock Auroch, throwing spear 480
Rock Auroch, throwing spear 480
4493
G16/150 Runde 1 vs Sondre Torvund med ID
SO: Hold Ground
Tror vi spilte på General 6. Samme som jeg og Valentino hadde øvd på tilfeldigvis.
Sondre rocket med:
Characters: 1226
Overlord: General, Hardened Shield, Onyx Hammer, Sprout of Rebirth, Potion of Swiftness 496
Prophet: Apprentice, Alchemy, 4 learned spells, Flintlock Axe, Wand of Stability 446
Vizier: BSB, Lucky Shield, Ring of Dessication 284
19 Citadel Guard: Flintlock Axe, Full Command 656
28 Hobgoblins: Bows, Musician 250
27 Hobgoblins: Bows, Musician 240
5 Hobgoblin Wolf Riders 130
5 Hobgoblin Wolf Riders 130
24 Immortals: Shield, Infernal Weapon, Full Command 660
Infernal Artillery; Rocket Battery 190
Infernal Artillery; Volcano Cannon 160
Titan Mortar 305
5 Kadim Incarnates
4493 pts
Jeg bestemte meg med en gang for å dytte her, prøvde det mot Valentino og følte selv det var greit å dytte. Sondre satte opp på en måte som gjorde at han kom til å miste bobla med general/bsb på Hobgoblins om han tenkte å dytte med Immortals, noe som gjorde at fordelen lå fint i mine hender.
Han hadde en impassable i sin sone. Han deployet kinda i et hjørne, men jeg satte mine kanoner slik at jeg fikk pivotere opp på hillen og fikk sikte meg inn på hans artilleri linjer.
Jeg kom med Bluffers på min høye i to spann med en Auroch, andre siden var andre huntern, en auroch, og uniten med tuskere. Resten ble dumpa i midten for å kunne forsvare et eventuelt push, selv om dette virket som lite sannsynlig.
Planen var å ta flanken til min venstre der han kun hadde Incarnates.
Jeg pushet maks fikk spise chaffet gratis. Prøvde å glefse baklinja hans med aurochen, men han sto på en LD6 terror test. Da valgte jeg heller å la være å charge tusker helten og helle bare satse på at Aurochen vipet ulvene og kunne blokke overunnet med huntern min.
Sondre gikk rett i fella mi på andre siden, charge tusker uniten, jeg fleer, han charger nærmeste gnobs, jeg fleer. = stress panikk tester. Alt står.
I min tur får de fireborn helten i flanken.
Han står der og grinder, sondre får snu seg i sin tur, men da har jeg linet opp en 3-er med bruisere og aurochen på samme flanke, charger dem og pulveriserer dem og er i baklinja hans. Aurochen spiste i mellomtiden Flamme kanona, overunnet av bordet og kom inn til min T3 kombo charge. Måtte ha 7 for å gå av bordet og ut av arc på incarnates før de ble bundet opp av hunter. I runden etterpå går sorc og fireglaives uniten ned. Deretter ganger alle sammen opp på Immortal uniten. I mellomtiden har bluffer hunteren og en 3-er med bruisere smekket ut de andre gnoblarene.
I combaten med immortals så klakker fireborn huntern ut Obsidian Hammer, men jeg ser jeg ikke får tid til å grinde ut immortals helt siden vi er i T6 når dette skjer, så jeg nøyer meg med å allokere Aurochens attacks på bsben som akkurat går ned. Bluffer hunteren tygger warmachinen til sondre. Rocket launcheren har tatt kvelden til fire ring og kanon ild.
Sondre står igjen med Overlord og Immortals som jeg ikke får poeng for, mens han har tatt en unit med bruisere. Lurer på om han fikk med seg en Auroch eller en av hunterne i siste runden også (den med fireborn isåfall), men vinner komfortabelt med 19-1. Kunne kanskje hatt 20 om Incarnates ikke stod en runde lengre enn hva jeg hadde regna med, men er godt fornøyd med første runde. Er alltid gøy å spille med Sondre som er en av Kristiansands warhammer OGs for min del og jeg synes det er viktig å få inn en kamp med en av dem slik at Invasion får den rette godfølelsen.
19/20 so far.
G17/150 Runde 2 Invasion mot Erling Nakkestad.
Erling hadde med seg følgende:
Dwarven Holds (BS2.0 Dwarven Holds) "Klan Nakkestad" [4495pts]:
Anvil of Power "Øystein Øyvindsson" [300pts]:
Anvil of Power [200pts]
Bound Spells [100]:
§ Rune of Resolve [0pts]
§ Rune of Shattering [50pts]
§ Rune of Storms [50pts]
Dragon Seeker “Gotrek” [400pts]:
Dragon Seeker [220]
Monster Seeker [60pts]
Runic Items [120pts]:
§ Runic Weapon [120pts]:
ü Rune of Might [40pts]
ü Rune of Precision [40pts]
ü Rune of Quickening [40pts]
Lords of Stone “Erling Kjellson” [500pts]:
Army General [0pts]
King [230pts]
Shield [20pts]
Runic Items [250pts]:
§ Runic Weapon [150pts]:
ü Rune of Destruction [80pts]
ü Rune of Fury [30pts]
ü Rune of Smashing [40pts]
§ Runic Armour [100pts]:
ü Rune of Iron [20pts]
ü Rune of Iron [20pts]
ü Rune of Steel [60pts]
Lords of Stone “Espen Alfredsson” [236pts]:
Thane [120pts]
Battle Standard Bearer [50pts]
Shield [16pts]
Runic Items [50pts]:
§ Runic Armour [40pts]:
ü Rune of Iron [20pts]
ü Rune of Iron [20pts]
§ Runic Talisman [10pts]:
ü Rune of the Forge [10pts]
Runic Smith “Rune Øyvindsson” [309pts]:
Shield [4pts]
Battle Runes [60pts]:
§ Rune of Gleaming [20pts]
§ Rune of Reckoning [20pts]
§ Rune of Resilience [20pts]
Runic Items [70pts]:
§ Arcane Runes [70pts]:
ü Rune of Brilliance [70pts]
Clan Warriors “Mekanikere” [140pts]:
10x Clan Warrior [120pts]
10x Shield [20pts]
Clan Warriors “Skjoldkrigere” [140pts]:
10x Clan Warrior [120pts]
10x Shield [20pts]
Greybeards “Gråskjegger” [860pts]:
Champion [20pts]
Musician [20pts]
Standard Bearer [20pts]
28x Greybeard [576pts]
28x Great Weapon [168pts]
28x Shield [56pts]
Cannon [270pts]
Steam Bomber [200pts]
Steam Bomber [200pts]
Deep Watch "Gruvekrigere" [446pts]:
Champion [20pts]
Musician [20pts]
Standard Bearer [20pts]
17x Deep Watch [386pts]
Miners with shooting weapons “Gruvearbeidere” [250pts]:
10x Miner [180pts]
Musician [20pts]
Pistol [50pts]
Seekers “Gotreks Venner” [244pts]:
Champion [20pts]
8x Seeker [176pts]
Skirmish [16pts]
Vanguard [32pts]
Total: [4495pts]
Vi spiller refused flank og Breakthrough.
Erling fikk også en stor seier i Runde 1. Tror dette er første gangen jeg spiller mot Erling faktisk. Erling er en pådriver for Kristiansand miljøet som er Norges største så så frem til denne kampen.
Vi setter ut et par drops og så sier Erling foran sin 3 drop. Da setter jeg ut alt.
Jeg tar meg en tur i kiosken og handler en pepsi max og kommer tilbake og når jeg ser deploymenten til Erling så ser jeg at jeg henter 15 her uten å svette. Han har satt kanona på en hill og blokkene nede i et hjørne, jeg kan bare sette ut alt motsatt så er han ikke rask nok til å fange meg, og jeg kan score lett med flere units enn Erling har scoring i armeen. I tillegg har jeg 2 missiler, 1 snipe og en komet, pluss 2 kanoner mot hans ene samt at han har en 10er med warriors plassert slik at jeg lett kan fange dem med majoriteten av armeen min. Men dette er en grusomt kjip kamp å spille både for meg og for Erling. Så jeg tilbyr ham at vi leverer inn 15-5 til meg uansett resultat, så tar vi heller å spiller en kul kamp hvor det faktisk kommmer til å skje noe.
Erling er enig og aksepterer så tar vi heller en kamp med høy risiko faktor og mye blod.
Jeg setter ut mine Aurochs motsatt av hans slayers og blokker, samt hunterne på hver side. Jeg setter ut min dritt mer konservativt og bruker tuskers som en eskorte for 2x3 bruiser units for å garantere scenario seier, slik at minerne ikke kan finne på noe tull.
Min T1. Begge aurochene inn i slayers. Håpet er at erling skal fluffe et par 4+ to wound rolls og jeg kan havner rett i bakrekka hans og overunne inn i en kanon. Ellers dytter resten mot linja hans.
2x bruisers jogger avgårde sammen med Tuskerne som peiler seg inn på en unit med Warriors som er mutters aleine på flanken.
Begge beistene kommer inn. Jeg prøvde også en charge med hunteren, men etter å ha målt på frontage så jeg at jeg ikke fikk inn alle 3. Min feil at jeg ikke dobbelsjekker sånt før jeg charger, så da failcharger jeg med hunteren og velger å complete med begge aurochene.
I retro perspektiv kunne jeg kanskje ha tatt med huntern istedenfor å challenget slayer lorden, da han hadde en vesentlig bedre sjanse en Aurochen for å overleve. Men men gjort er gjort.
Jeg knuser slayers, lorden gjør 5 wounds på aurochen min. Jeg tramper han i hjel og han tar det siste med deathblow regelen sin. Mega kjipt, men men.
Den andre aurochen overrunner inn i et heliktoper.
I min tur kommer Erling inni flanken til Aurochen med kongeblokken.
Heliktopteret går ned. Husker ikke om Aurochen stod en runde eller tok kvelden.
Greybeards charger den failcharge bluffer hunteren min, men failer og strander i en skog.
I min tur skyter jeg ut kanona og charger bluffern inn i greybeard blokka.
Jeg vinner med 2, Erling failer LD testen når han ikke har steadfast og løper av bordet. Miners kommer inn for å true flanken min.
Tuskerne glefser warriorsene sammen med en 3 er med bruisere over 2 runder combat.
Heliktoperet går ned til en hunter charge eller magi (husker ikke).
Deretter danses det egentlig mest. Når kampen er ferdig så har jeg 17-3 seier inne, men vi leverte 15-5 som avtalt.
34/40 poeng så langt.
G18/150 Runde 3 på Invasion vs Lars Morten Thu.
SO: Secure Target.
Encircle deployment.
Infernal Dwarves
Overlord, General, Onyx Hammer, Dragon Mantle, Sprout of Rebirth, Potion of Swiftness, shield - 536
Vizier, BSB, Razor Blade, Hardened shield, Ring of Desiccation - 290
Prophet, Master, Pyromancy, 4 spells, Lucky shield, Besheluk's Mekanism, Ring of Fire - 560
Prophet, Apprentice, Alchemy, 3 spells - 340
20 Hobgoblins, Bows, Shields, Musician - 210
20 Hobgoblins, Bows, Shields, Musician - 210
36 Infernal warriors, Blunderbuss, Shields, Fcg, Banner of Speed - 712
5 Taurukh, Shields, Musician - 190
5 Taurukh, Shields, Musician - 190
1 Kadim Titan - 600
6 Kadim Incarnates - 660
4498
Lars hadde 6 mer poeng enn meg etter 2 spilte runder så her var det litt grunn som måtte tas igjen for å ta fra ham lederplassen.
Jeg hadde brukt turneringen til å hype det faktum at jeg aldri har slått Lars før og dette spilte nok inn på hvordan Lars gikk inn i spillet.
Jeg hadde spilt en oppvarmingskamp med Jarle som spilte Lars sin liste og vunnet 20-0 i den kampen som man kan se lengre opp i tråden, så var sikker på at dersom jeg kunne få lars ut i banen istedenfor å sitte tett så burde det faktum at jeg hadde spilt såpass bra med kamper kunne være i min favør.
Dersom Lars gikk for å stå kompakt kunne han fort hente 7-12 poeng med veldig lav risiko.
Men med litt thrashtalk gikk Lars så til de grader rett i fella jeg satte for ham.
Han marsjerer sin Kadim Titan 16 tommer rett mot linja mi for å stille seg foran Aurochen min, da jeg sa at jeg charger bare titanen med aurochen og sklir lett gjennom, noe som ikke falt i god jord hos Lars og kan ha spilt inn på avgjørelsen hans.
Resten av armeen kom joggende etter opp mot midten av banen og objecktivet. Vi spilte egentlig bare på den ene siden av bordet siden Lars hadde satt sitt objective midt på, mens jeg satte mitt helt ute på siden.
I min tur passa jeg frenzy checken, chaffa ham med en 3-er med bruiser på kadimen og fikk begge hunterne inn på prima kastespyd range og short på kanonene.
Når Lars sin tur kom så var kadimen stein dau.
Lars får ikke gjort allverden, men rokkerer noe.
Jeg marsjerer maks frem i min tur og jobber for å få inn flest mulig trussler for blokken hans.
I lars sin tur har jeg gitt ham en 10 er charge på aurochen min med incarnates som han failer. Han tar også en desperasjonscharge med taurukhs inn i bluffer huntern som gjør kort prosess og knuser dem.
I min tur har jeg to tilnærmet auto charger på hans incarnates med auroch og min auroch kan pivotere rundt hans hobbs (som han trodde sto tilstrekkelig i veien), og jeg trenger type 6 på 3d6 for å komme inn i flanken på dverge blobben.
Bluffer huntern er også i bakrommet og kan starte med å jakte rears og taurukher.
Vi kunne trillet det ut for ordens skyld, men her var det nok bare et spørsmål om tid før det var 20-0 til meg og Lars kaster inn håndkledet.
54/60 poeng etter dag en og jeg er bra i førersetet med Jørund på andre med 46.
G19/150 vs Jørunds WotdG. Runde 4 på Invasion.
SO: Capture Flags.
Deployment: Counterthrust
Warriors of the dark gods
Lord of chaos, mark of lust, steed of lust, general,shield, dragonscale helm, jax pickaxe, Talisman of supreme shielding 650pt
Lord of chaos, mark of lust, steed of lust,Bluffers helm, shield, Giant sword 650pt
Sorceror, wizzard master, 4 spells, occultism, mark of lust, steed of lust, Hardened shield, sprout of rebirth, ring of fire, heroes sword 725pt
20 Barbarians, paired weapons, musician 160pt
20 Barbarians, paired weapons 140pt
20 Barbarians, paired weapons 140pt
6 barbarian horsemen, mark of lust, hellriders, shield, Hellish whip 232pt
6 barbarian horsemen, mark of lust, hellriders, shield, Hellish whip 232pt
Elder dragon centaur, paired weapons 550pt
Elder dragon centaur, great weapon 540pt
4495pt
Grusomt, grusomt, grusomt SO med flagg for min del.
her skjedde det så mye at jeg blingser litt på hva som skjedde når så skal prøve å gi noen highlights iallefall.
Jeg starter gamet med å glemme å flytte en unit med tuskers som Jørund da har en 16" charge på. Kunne rygget dem 4" bakover og gitt en 20" charge istedenfor eller kanskje klart å komme ut av arcen på lorden hans siden det var en hill der som jeg kunne klare å utnytte.
Basicly så danser hunteren og aurochen med bluffers med hans lorder og steeds nesten hele gamet på den flanken. Innser at jeg ikke klarer å redde begge etterhvert og prioriterer å prøve å få ut huntern siden han har bedre sjanser til å komme seg ut med LT og mindre base enn Aurochen som må ta en Grave Calls i trynet på S6 i min T4/5.
Den andre lorden får glefset to kanoner og litt små units.
en EDC klarer å knekke en auroch, men får tatt begge edc-ene med kanoner.
Pga at Jørund har spredd seg litt for bredt klarer jeg å forhindre at han får SO når min hunter og auroch på andre siden jakter ned alle hasn 3 marauder units.
Lite jeg kan gjøre annerledes her med en så mobil liste.
Ender 13-7 til Jørund på poeng.
Da har jeg en to poengs ledelse inn i siste runde. 61/80 pts.
G20/150 vs Kristian Nilsen. Runde 5 Invasion.
Fremdeles på bord en, selv med et tap i sekken.
Jørund får Erling på bord 2. Jeg får Nilsen på bord 1.
Nilsen hadde med sine beist som han har for vane å ha med.
Beast Herds (BS2.0 Beast Herds)
Beast Chieftain [342pts]
Battle Standard Bearer, Pack Tactics, Primal Instinct, Strider (Forest)
Battle Standard Bearer [50pts], Beast Axe [20pts], Heavy Armour [16pts], Shield [6pts], Upgrade to Totem Bearer [80pts]
Magic Items [50pts]
Dragon Mantle [50pts]
Beast Lord [414pts]
Army General, Hunting Call, Pack Tactics, Primal Instinct, Strider (Forest)
Beast Axe [40pts], Heavy Armour [24pts], Hunting Call [40pts]
Magic Items [90pts]
Hardened Shield [10pts], Sprout of Rebirth [80pts]
Minotaur Warlord [724pts]
Frenzy, Impact Hits (D3), Primal Instinct, Strider (Forest)
Beast Axe [40pts], Heavy Armour [24pts], Shield [20pts]
Magic Items [200pts]
Bluffer's Helm [80pts], Crown of Horns [20pts], Talisman of Supreme Shielding [100pts]
Soothsayer [245pts]
Blood Offering, Pack Tactics, Primal Instinct, Strider (Forest), Wizard Apprentice with 1 learned spell
Druidism, Raiding Chariot Mount [30pts], Soothsayer Staff [20pts]
Magic Items [10pts]
Talisman of Shielding [10pts]
Mongrel Raiders [100pts]
10x Mongrel Raider
Wildhorn Herd - Ambush [410pts]
Champion [20pts], Musician [20pts], Paired Weapons [50pts], Throwing Weapons [50pts], 25x Wildhorn
Wildhorn Herd - Ambush [390pts]
Ambush Predators
Musician [20pts], Paired Weapons [50pts], Throwing Weapons [50pts], 25x Wildhorn
Gargoyles [140pts]
5x Gargoyle
Longhorn Herd [850pts]
35x Longhorn
Champion [40pts]
Upgrade to Totem Bearer [20pts]
Musician [20pts]
Standard Bearer [20pts]
Razortusk Chariot [250pts]
Razortusk Herd [100pts]e
Razortusk Herd [100pts]
Gortach [430pts]
4495
SO: Hold Ground
Deployment: Refuse Flank
Her viste jeg at det ble go big or go home, Jørund burde klare å slå Erling, men om jeg slo Kristian med like mye eller mer så burde det gå veien for meg.
Kort oppsummert: Terningene liker ikke Kristian. Han hadde tydeligvis brukt opp all flaksen mot Lars runden før.
Han failet noe sånt som 5/6 fear og primal fury tester på LD8 rerollable...
I tillegg så jeg meg nødt til å kjøre en dick move, han har en 13-eller 14 charge på Aurochen min med min lorden.
Han ruller 6, har M6 så vi antok han failet. Men han hadde en Razortusk chariot like ved og skulle hatt +1 på charge range. Da hadde det blitt veldig kurrant om det var en 13 eller 14 charge. Det var snakk om de minste av marginer, men jeg avslo at en 4+ da jeg hadde jussen på min side da han hadde allerede flyttet flere andre units i sin tur og flyttet den failchargede minotaur lorden.
Jeg skyter også ut Gortarchen med kanonene ruller, 5+ to hit på begge to siden jeg flytta dem for å se, og wounder begge og gjør 3 wounds hver.
I tillegg så spiser tusker uniten og helten begge unitsene med ambush.
I slutten får jeg inn aurochen i hans bestigor unit noe som er ganske kjipt, da jeg failer frenzy testen, måtte charge i front, men var mer keen på å danse en stund til .
Heldigvis for meg redder terningene meg en del inn her da Kristian ikke klarer LD8 tester.
Jeg rensker opp chaffet etterhvert og får ganget opp på ham, men klarer ikke å grinde ned uniten. Men får smekka ut bsb-en med aurochen. Men herr Nilsen passerer den viktigste LD8 testen uten reroll og står i siste runde.
Minotaur lorden jogger videre over brettet og banker en 3-er med bruiserers og tar type 4 kanonkuler på kassa enten med bluffers som gjør at jeg reroller inn i 1 to wound eller 4+ save. Gjør 3 wounds i siste runden som er uviktig.
I sin siste får Nilsen en flanke på Trollhunter lorden med sin chariot sorc og jager ham, og knertern. Jeg får en 3-er med bruisers inn i magikern i min siste, men Kristian hadde en magisk magi fase og fikk av alt og healet 2 wounds på fyren, samt redder type 8 wounds på bestigors på 4+ som holder dem over 25%.
Men når støvet har lagt seg er det 17-3 til meg da jeg holder scenarioet sikkert.
Ender på 78/100 poeng og heldigvis klarer ikke Jørund mer enn 14-6 over Erling og jeg vinner turnering. Digg følelse å vinne, og det viste seg at det betalte seg å ta en litt kynisk liste.
Men med 9 games skal jeg ha meg en dag fri så er det klart for ny kamp ikveld mot Hovado på UB med UD-Dverger. (Jeg skal spille UD).
Vil takke alle mine motstandere for kampene, dere var koselige å spille med alle sammen selv om jeg hadde med meg en scumbag liste.
Vil også gi ekstra kred til Jørund som stepper inn for Thomas Gordeladze og fikser en meget bra turnering rent kvalitetsmessig med den jobben han gjør.
Også en ekstra shout out til Furu klanen som tok turen, med maks uflaks begge veier med havari på bil og det hele, samt det som må være Norges rekord for yngste deltaker på turnering med Solveig.
Drit fet turnering, håper å dere igjen til neste år