Jeg vil anta at de fleste synes at det hadde vært kult å få høyeste sportsmanship skår, men (og dette er viktig) jeg antar også at de fleste synes det er kjipt å få laveste skår.
Det du får ved å ha det som en del av totalskåren er at spillerne får noe å strekke seg etter. Det blir som med malepoeng - det er greit at det er en premie til førsteplassen, men hvis det er alt og du ikke tror du har en sjanse på førsteplassen, så er det ikke noe stort poeng i å legge ekstra arbeid i malingen. Hvis du derimot vet at du får uttelling i nogenlunde proporsjon med den innsatsen du har lagt inn, så lønner det seg å gjøre en ekstra jobb, selv om du ikke tror at du kommer til å vinne.
Og akkurat som det er kulere å spille mot en bra malt hær enn mot en dårlig malt hær, så er det kulere å spille mot en spiller med bra sportsånd enn mot en spiller med dårlig sportsånd.
(Gitt at alt annet er likt, altså.)
Når det er sagt, så synes jeg ikke systemet som ble brukt for å skåre sportsmanship denne gangen var spesielt bra. Den fikk til en av de viktige tingene for slike systemer i det at du ikke kunne sabotere ved å gi alle motspillere samme skår, men den bommet på et annet viktig poeng i det at du vet at den skåren du gir motstanderen går direkte på totalskåren. Dvs at hvis du gir en motstander +2 eller -2 poeng, så endrer du totalskåren hans med +2 eller -2 poeng. Kunne du gjort det med alle hadde det vært veldig åpent for misbruk, men likevel tror jeg at det er viktig å legge inn et ekstra ledd, som for eksempel å stryke høyeste og laveste skår, slik at hver enkelt stemme ikke teller direkte.
Ellers er jeg godt fornøyd (bortsett fra med plasseringen min på tabellen, altså...

Angående antall kamper, så er tre kamper per dag maks jeg får til med passe god spilling. Blir det fire, så blir det mye rot i det siste slaget. Det fungerte faktisk for min del å komme meg hjem på søndagen til tross for at vi var ferdige kl halv seks og jeg hadde fem timer reisetid, men det var greit at slagene ikke varte lengre (derfor var det greit at vi ellers spilte med puslete småhærer

Ellers:
- bra lokaler
- veldig bra kiosk!
- synd det ikke ble noe grilling
- neste år synes jeg Øystein bør kompensere ved å bade i dammen *to* ganger på søndagen
- quizen var litt vel merkelig, jeg synes det hadde vært mye greiere med litt mindre omfattende spørsmål og et fast antall poeng for hvert (1 eller 2 og ikke 1 til 20(!), som det var nå).
- var det noen spesiell grunn til at man ikke hadde resultatlista oppe på prosjektoren underveis i slagene? Ikke at ikke Dell-logoen er fin, altså

- veldig hyggelig at dere stilte opp med kjøring