2d6 Alliance - arkiv

Warmachine and Hordes og Kings of War Turnering, Oslo

Moderators: JackInTheGreen, Asbjørn, Frederique, stigandr, aleksander

hans caboose
Ghetorix

Re: Bilder 2011

Post by hans caboose » Sun Feb 27, 2011 10:33 pm

er en 2-3 Bilder på begge Postene som ikke virker.
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Post by Kaleth Darkblade » Sun Feb 27, 2011 11:06 pm

De 3 siste på begge postene faktisk
On the Judi bandwagon

EspenR
Ambushing Panda

Post by EspenR » Mon Feb 28, 2011 8:30 am

Navn - Spillpoeng+Malepoeng=Total
1. Team Internationalen - 98+21=119
2. Alt for Norge - 101+16=117
3. Samvirkelaget - 84+18=102
4. De Blå Kanoterna 2 - 79+16=95
5. Kjelsås Bad Boyzz (og en fra Trosterud) - 76+16=92
6. Tarjei & co - 69+22=91
7. The Fluffbunnies (aka the Killer Rabbits) - 80+11=91
8. Northern Alliance - 80+10=90
9. The Good, the Bad and the Dwarf!! - 79+10=89
10. Team Odden - 66+20=86
11. Team Kick Ass - 59+19=78
12. De Blå Kanoterna 1 - 58+16=74
13. Team Kontaktannonse - 67+6=73
14. Team Irrelefant - 54+11=65
All your oil are belong to us

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Feb 28, 2011 9:48 am

Det skal bare være 3 bilder per post.
Linkene som står øverst = bildene som vises under.

Da legger jeg ut flere bilder senere idag!
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Feb 28, 2011 7:27 pm

DSC04697.JPG
DSC04697.JPG (181.92 KiB) Viewed 3066 times
[/img]
DSC04704.JPG
DSC04704.JPG (198.33 KiB) Viewed 3066 times
[/img]
DSC04708.JPG
DSC04708.JPG (208.74 KiB) Viewed 3066 times
[/img]
Frederick B

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Feb 28, 2011 7:28 pm

DSC04711.JPG
DSC04711.JPG (167.55 KiB) Viewed 3065 times
[/img]
DSC04714.JPG
DSC04714.JPG (136.42 KiB) Viewed 3065 times
[/img]
DSC04716.JPG
DSC04716.JPG (186.29 KiB) Viewed 3065 times
[/img]
Frederick B

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Feb 28, 2011 7:29 pm

DSC04717.JPG
DSC04717.JPG (215.06 KiB) Viewed 3065 times
[/img]
DSC04719.JPG
DSC04719.JPG (170.5 KiB) Viewed 3065 times
[/img]
Frederick B

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Post by Kaleth Darkblade » Mon Feb 28, 2011 10:20 pm

Da må jeg nesten bare takke for en veldig flott og spennende turnering!

Dette var min første lagturnering og det introduserte en helt ny verden av taktikk og lagånd. Takk til arrangørene som gjorde at helgen gikk unna uten problemer og til alle jeg spilte imot, som gjorde denne helgen spennede.

For min del så har jeg noen forslag til forbedringer til neste år:

- Litt mer strukturert på å starte kampene tidligere.
- Det ble for lange pauser og for korte kamper for min del.
- Ikke ha malepoeng til totalscoren. Det er ikke alle som er så gode/har så mye tid/ har så mye penger til å ha en flott hær, og da er det demotiverende å vite at du må spille ekstra bra for å ha en sjangs på en bra plassering.
- Men jeg mener at de som har en flott hær burde belønnes og også de som er hyggelige spillere/snille lister også. Så kanskje ha en best malt hær/lag og en beste/hyggeligste spiller/lag pris?

Igjen takk for minneverdig helg, og team The Good, The Bad and the Dwarf! gleder seg til neste år!
On the Judi bandwagon

chranos
Warlock

Post by chranos » Mon Feb 28, 2011 11:05 pm

Takk for 5 flotte kamper og en hyggelig helg.

Jeg synes 1 time til lunch etter første spill var litt mye men jeg klager heller ikke.

Ryddingen gikk fortere enn fortest i år!
Kaleth Darkblade wrote: - Ikke ha malepoeng til totalscoren. Det er ikke alle som er så gode/har så mye tid/ har så mye penger til å ha en flott hær, og da er det demotiverende å vite at du må spille ekstra bra for å ha en sjangs på en bra plassering.
Her er jeg ikke enig. Dette er en hobby, for mange er det like viktig å ha en god malt hær og føle de blir belønnet for dette som å vinne et slag. Om man ser på tidligere turneringer er det meget enkelt å "lure" malescoren til 2d6 turneringen for de som føler de ikke er flinke til å male. Det er et enkelt poengbasert system som gir poeng om hæren fullfører enkelte kriterier. Det har derfor mindre å si om hæren er fint malt enn om basene er likt utført og at hæren ser uniform ut enn at de har 18 lag med highlights. Derfor krever det kun at du har en ferdigmalt hær som for meg er et minimum.
Kaleth Darkblade wrote: - Men jeg mener at de som har en flott hær burde belønnes og også de som er hyggelige spillere/snille lister også. Så kanskje ha en best malt hær/lag og en beste/hyggeligste spiller/lag pris?
Softscore premier er ikke 2d6 kjent for å ha med men best malte hær/lag er en ting jeg ville pushet for om jeg tror at arrangørene hører på det jeg mener om turneringene deres :P
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

hans caboose
Ghetorix

Post by hans caboose » Mon Feb 28, 2011 11:34 pm

Skal si meg enig i det Kaleth sier her. Laget mitt (Kontaktannonse fallt ned 3 plasser på grunn av malepoeng) Greit nok vi gjorde kun en middelmådig turnering, men det føltes feil at den posisjonen på resultatlisten vi hadde gjort oss fortjent til via de kampene vi spilte skal bli degradert fordi vi ikke har like mye tid til å male som andre. Synes derfor det ville vært bedre om Malepoeng kunne avgjort i situasjoner der det var lik poengsum mellom to lag eller som Kaleth foreslår en egen pris for best malt hær.

Ellers hadde jeg det utrolig morsomt og vil takke alle motstandere (selv ekle Vampyrer ;) ) For en fantastisk hyggelig turnering. Håper å se igjen mange til neste år, evnt. neste turnering!
Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Mon Feb 28, 2011 11:50 pm

Takker for en bra helg ja! Turnering + god sosial ramme på lørdagskvelden gjorde helgen meget bra.

Er enig i at noen pauser kunne vært kortet litt ned.

Når det gjelder maling, så pleier turneringer å ha malekrav. Jeg synes dette så absolutt skal være med på Alliance til neste år. Det er ikke så krevende som man skal tro å få malt en hær. Det at man taper plassering på turnering pga at man ikke har malt en hær er et dårlig argument, man hadde tapt like mange plasser om turneringen hadde hatt malekrav og man hadde en litt dårlig malt hær.
Last edited by aleksander on Tue Mar 01, 2011 12:00 am, edited 1 time in total.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Mon Feb 28, 2011 11:55 pm

Takk for en bra turnering og fem bra motstandere!

Lagspill er gøy, og alliance er noe av det morsomste vi har, synes jeg.

Jeg vil også si at vi setter pris på tilbakemeldinger. Vi prøver i størst mulig grad å lytte til de innspillene vi får :-)
Have you seen the Jack in the Green?

Spiff
Archangel

Post by Spiff » Tue Mar 01, 2011 1:20 am

Er enig i at det ikke burde være malepoeng pga da hadde laget mitt vunnet :twisted:

For å gå over på en mer seriøs tone, så synes jeg at malepoeng/malekrav hjelper til å motivere meg til å male hæren min.
Det motiver meg også å se på flotte malte/konverterte hærer, samt å høre gode og enkle grep man kan gjøre for å få gode resultater av de som maler best.
Selv er ikke jeg akkurat den flinkeste. Bruker lang tid og resultatet er langt unna de beste, men merker at hæren min blir finere og finere som igjen gir meg en bedre følelse når jeg bruker hæren.

Ellers syntes jeg at dette var nok en flott turnering og 5 flotte kamper/motstandere.
Det sosiale på lørdagen var også veldig bra.
Det eneste negative var en litt for lang pause på lørdag, ingen lightbrus i kantina, for lite leverpostei og grovt brød.

Øystein
Archangel

Post by Øystein » Tue Mar 01, 2011 9:05 am

Diskusjoner rundt maling\malepoeng kommer og går med jevne mellomrom. Her er meningene forskjellige, men flertallet ønsker poeng for maling. 2d6 ønsker også å ha malepoeng i sine turneringer, men vi har derimot valgt å la spillingen være det viktigste ved turneringene våre, så vi har et enkelt kategori-basert system hvor 75-90% av poeng-scoren skal være oppnåelig for de fleste. Noen liker dette-noen ikke. Sånn vil det alltid være uansett hvordan vi gjør det.

Når det gjelder Alliance som jo skiller seg en del ut i forhold til andre turneringer, synes jeg personlig at man ikke burde ha malepoeng, men heller et malekrav for deltagelse(hæren må være malt i x-antall farger for å kunne delta). Så kunne vi heller vurdere å kåre Best malte Lag i tillegg som en separat pris. Dette er noe vi får diskutere internt i klubben til neste års Alliance.

Soft scores i tillegg til malepoeng kommer vi ikke til å bli innført i noen nær fremtid, men det er kanskje på tide å innføre Sportsmanship-pris som en separat pris igjen? Vi hadde dette i de første turneringene våre, og jeg synes dette burde være med.

@chranos: Når det gjelder innleggene dine Andreas, eller alle dere andres for den saks skyld, så vil vi veldig gjerne lese de så lenge de er konstruktive. Om vi skulle være uenige er dette helt greit. Vi er voksne mennesker så det tåler vi. Innspill som løfter turneringene opp til et bedre nivå er verdifulle, men både når det gjelder maling\malepoeng og soft scores forøvrig, har vi tatt et valg, og det formatet turneringene våre er i pr i dag, kommer de til å fortsette å være i, i overskuelig fremtid. Så håper jeg en separat Sportsmanship-pris kan være et lite kompromiss til dere som ønsker mer soft scores i 2d6-turneringene.

Ellers synes jeg helgen forløp smertefritt og hyggelig-som forventet. Flott av arrangørene at de tar seg tid til dette så vi andre får spilt og hygget oss med yndlingshobbyen vår.

Team Internationalen hadde også 5 hyggelige match-ups med trivelige motstandere, og det setter vi stor pris på. Så en stor takk til dere!
Mvh
Øystein Berg

severus
Ghetorix

Post by severus » Tue Mar 01, 2011 10:30 am

Takk for en flott turnering og lørdagskveld. Lagturneringen er noe helt spesielt og jeg vil våge å påstå årets høydepunkt for meg. Lagånden var på topp og alle motstanderne våre var kjempehyggelige.

Takker også arrangørene som kan sine saker og vet når de skal servere kaffe og når de skal kjefte på sene spillere ;)

Var det for lang pause? Så det var derfor jeg rakk å være sosial mellom slagene? Trodde et øyeblikk jeg var blitt mer effektiv, vel vel...

Det eneste jeg har å utsette på gjennomføringen er at for meg som er litt sen har jeg de siste 2d6 turneringen kommet til tilnærmet tomt bord under lunsjen. Litt mer leverpostei og skinke hadde gjort seg da jeg ikke er typen som spiser sjokolade på brødskiva.

Men alt i alt: Fantastisk bra!

PS: Sportsmanship i en eller annen form hadde vært åreit, selv om det alltid er vanskelig å avgjøre hvem man skal stemme på.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Locked

Return to “2d6 Alliance”