Meld din interesse for WTC 2020!

Det meste av WmH diskusjon skjer på 2d6 Discord - her er en åpen invitasjon

Moderator: vizier87

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Sun Jan 26, 2020 12:45 pm

Norge vant WTC 2019, og vi gleder oss masse til WTC 2020! Vi regner med at vi får stilt 3 lag i år, så vi planlegger ut i fra at vi skal ta ut spillere til 3 lag.

WTC-komiteen for 2020 består av Jonas, Sindre, Kuba, Martin Andre og Geir. Her vil Kuba og Martin Andre ha et særskilt ansvar for selve laguttaket.

I WTC er det 6 kamper. Vi har mange aktive spillere i Norge, og vi ønsker å sette ambisjonsnivået høyt i første omgang. Ambisjonen vi har satt for Norge i 2020 er:

1. laget skal gå minst 5-1, helst vinne
2. og 3. laget skal begge sikte mot å gå minst 4-2

For å være en kandidat til WTC, må du ha anledning til å ankomme WTC fredag kveld, og reise hjem enten sent søndag eller i løpet av mandag. Kravet er at det skal være god margin, slik at man ikke må avbryte en kamp som er satt i gang.

Vi oppfordrer også alle til å bli med å reise 1-2 dager tidligere, slik at vi kan være sammen rundt arrangementet og spille i forkant av selve WTC.

Vi vil også kreve at alle 3 lagene skal delta i lagturneringen i Lund i august.

Det kostet i omegn av 4000,- å delta i Lund, og rundt 7000,- å delta på WTC i 2019. Dette inkluderte fly, lagdrakter, overnatting og deltakelse. Eget forbruk ikke inkludert. Du må regne med at det kan koste noe mer i 2020.

Du forplikter deg til å kjøpe minimum 2 drakter tilhørende det laget du deltar på. Vi skal lage nye drakter i 2020.

Vi oppfordrer alle til å være med på flest mulig turneringer og være aktive spiller lokalt fram mot WTC.

I forkant av laguttaket vil vi arrangere 4 dagsamlinger, hvor du må delta på minst 2 stykker for å være aktuell for å være med på laget. Disse vil være for at vi skal skape et fellesskap i uttaket av lagene, og et sted der vi kan finne ut av hvem som kan egne seg til å være deltagere på de ulike lagene. Alle samlingene skjer i 2d6 sine klubblokaler, og oppmøte er kl 10.00. Datoer for disse:

Søndag 16/2
Søndag 15/3
Søndag 5/4
Søndag 26/4

Vi må ta forbehold om endringer av dato, basert på når vi må sende inn endelig laguttak.

Før selve laguttaket har vi ingen konkrete krav til forberedelser, utenom deltakelse på samlinger.

Vi kommer til å lage et 1. lag, som vil ha som ambisjon å vinne WTC. Her ønsker vi at de beste spillerne skal representere landet vårt. Vi stiller her sterkere krav til de som skal delta enn de som skal være del av 2. og 3. laget. Vi ser for oss å jevne ut 2. og 3. laget med spillere som har kompatible factions og ønsker å spille sammen - som til sammen skal oppnå best mulig resultat. Lagturneringen i WTC er i utgangspunktet ikke en arena for rekruttering til WMH.

Krav til deltagelse til 1. laget:
1. laget vil settes av uttakskomiteen. Dette inkluderer en del subjektive vurderinger basert på kjennskap til spillerne, erfaringer fra tidligere år i turneringer og WTC, spillernes ferdigheter og kompatibilitet med faksjoner
Vi forventer også at de som tas ut her spiller ca. 100+ slag etter laguttak (avhengig av hvor sent laguttaket kommer)

Forventninger til de som skal delta på 2. og 3. laget:
WTC-komiteens medlemmer blir vurdert av Kuba og Martin Andre ved deltakelse. Denne vurderingen vil det bli mulighet til å be om en forklaring på.
Vi vil se på sammensetning av faksjoner
Spiller 60+ kamper etter laguttaket
Faksjoner i WMH skifter i power level. Det kan hende at du blir bedt om å spille en annen faction for å være med.

Vi reiser til WTC som representanter for Norge sammen som 3 lag. Det betyr at vi skal skal tenke sammen om hva som er best for Norge i et verdensmesterskap, og ikke hva som er viktigst for meg. Det er derfor ikke anledning til å stille ultimatum av typen: “hvis jeg ikke kommer på 1. laget vil jeg ikke være med”, “hvis jeg ikke kommer på lag med spiller X vil jeg ikke være med”, e.l.

Hvis du har lyst til å være med å representere Norge i WTC 2020, så er det veldig enkelt å melde seg. Du kan enten:

1. Kontakter en av personene i komiteen og melder din interesse, eller
2. Skriv svar i denne tråden, og husk:
3. Du kan fortelle hvilket ambisjonsnivå du har for deltakelse. For eksempel: “Jeg ønsker å spille slik at jeg blir en kandidat for 1. laget”, eller “Jeg regner med at jeg kan spille godt nok til å stille for 2. eller 3. laget”.

Vi ønsker tilbakemelding innen 15/2 (men du kan melde deg senere - da med noe risiko at vi har kommet en vei i uttaksprosessen)

Vi ønsker at prosessen skal være så åpen som mulig - still gjerne spørsmål!

Krav til å melde seg til WTC:
Si fra til en som er i komiteen at du er interessert
Forplikte deg til løpet som blir lagt fram mot WTC
Møte på samlinger
Last edited by Geir V on Sun Jan 26, 2020 6:51 pm, edited 1 time in total.

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Sun Jan 26, 2020 12:45 pm

Jeg melder min interesse for WTC.

Jeg regner med at jeg kan spille nok til å være kandidat til 2. eller 3. laget

stigandr
Battle Boar

Post by stigandr » Sun Jan 26, 2020 1:01 pm

Jeg melder min interesse for WTC.

Jeg regner med at jeg kan spille nok til å være kandidat til 2. eller 3. laget
Stian

greenskin
Juggernaut

Post by greenskin » Sun Jan 26, 2020 1:06 pm

Jeg melder min interesse for WTC

Alle lag
- Sindre -

Lixio
Gremlin

Post by Lixio » Sun Jan 26, 2020 1:08 pm

Jeg melder interesse for WTC solo, kan være reserve for 2 - 3 lag

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Sun Jan 26, 2020 1:10 pm

Jonas, kan spille på alle lag

Spiller: cryx, circle og crucible guard
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

ibenhaben
Battle Boar

Post by ibenhaben » Sun Jan 26, 2020 8:49 pm

Melder interesse for 2 og 3 lag.
Bad children often get Beastmen battalion boxes at Christmas.

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Mon Jan 27, 2020 11:19 am

Hei

Jeg melder interesse for 2 og 3 lag.

Grymkin primært, kan også spille Cygnar og Mercs

-Lasse

everlasti
Thorn

Post by everlasti » Tue Jan 28, 2020 4:05 pm

Nima Ret melder interesse for wtc lag 1, og 2

juanjowar
Electromancer

Post by juanjowar » Tue Feb 04, 2020 1:11 pm

Juan for the 1st, 2nd or 3rd team.
Can play infernals, grymkin, trolls and khador (also fake khador :D )

Encaitar
Gobber

Post by Encaitar » Wed Feb 05, 2020 7:56 pm

Jakub for any team.

I'm playing PoM or Skorne.

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Sat Feb 08, 2020 10:39 am

Everyone is welcome to the gatherings to play and have fun - even if you are not applying for the team :)

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Fri Feb 14, 2020 4:57 pm

Program søndag 16/2

Program WTC Samling 16.02.20

Start 11:00

Kuba (& Martin) infomerer om hvordan lagene blir tatt ut (kriterier og forventninger)

Når det er ferdig tar vi en runde med matchupvurderinger. Da dette er noe vi alltid trenger å trene på.
Alle må sende inn listeparet de tenker og spille med slik at vi kan lage vurderingsskjemaer på forhånd

Deretter så spiller vi kamper basert på vurderingene vi kommer til og plukker matchups hvor spillerne har vurdert listene rart sammenlignet med hverandre. Ekseplevis begge sier de har +1 (little win)

Fkris
Trencher

Post by Fkris » Mon Feb 17, 2020 9:51 am

Fredrik M

Melder interesse, 3 laget evt

Har Legion, Minions, Trollbloods, Retribution og Convergence og kan spille hva som helst av lister innen de.

Geir V
Juggernaut

Post by Geir V » Thu Feb 27, 2020 12:28 pm

Hei alle: Hvordan er stemninga for å flytte den 3. samlinga fra 5/4 til 29/3? Spørsmålet har dukket opp siden noen ønsker å reise på påskeferie helga den 5/4. Hvis det ikke er mye motstand her flytter vi det :slight_smile:

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”